Ervaringen gezocht

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Ervaringen gezocht

Berichtdoor SimondeDanser » 08 Mei 2022, 22:32

Kwokko schreef:Zaten die voorheen niet in Zevenbergen aan de Looierij?

Weet ik niet, maar zou best kunnen. Ze zitten nu in een zeer nieuw uitziend pand achter een woonhuis aan de rand van Breda.
SimondeDanser
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 21 Feb 2022, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Ervaringen gezocht

Berichtdoor henkvd » 09 Mei 2022, 00:41

R.C.Grootveld schreef:Ik heb een stalen schip en mijn AIS transponder zit gewoon in de stuurstand en pakt zonder problemen het GPS signaal op.


Zal je eens een plaatje moeten geven stil liggend van je track , hoe goed / slecht je track is , beter wordt het er niet op.

Afbeelding
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Ervaringen gezocht

Berichtdoor R.C.Grootveld » 09 Mei 2022, 11:36

Je kunt de 'gevoeligheid' (= sampling rate) van de tracking functie instellen en daarmee dit soort gekras beperken.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Ervaringen gezocht

Berichtdoor henkvd » 09 Mei 2022, 12:05

R.C.Grootveld schreef:Je kunt de 'gevoeligheid' (= sampling rate) van de tracking functie instellen en daarmee dit soort gekras beperken.


Ja , maar plaatje als boven geeft aan hoe een ander je ziet en daar gaat het om, plaatje kan nog veel slechter er uit zien.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Ervaringen gezocht

Berichtdoor R.C.Grootveld » 09 Mei 2022, 17:17

henkvd schreef:Ja , maar plaatje als boven geeft aan hoe een ander je ziet en daar gaat het om, plaatje kan nog veel slechter er uit zien.

Tja, tenzij je dat er gewoon even uit haalt :D

Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen de vakkennis daarvoor heeft.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Ervaringen gezocht

Berichtdoor SimondeDanser » 09 Mei 2022, 18:26

R.C.Grootveld schreef:Je kunt de 'gevoeligheid' (= sampling rate) van de tracking functie instellen en daarmee dit soort gekras beperken.

Nou, ik zie dit soort gekras helemaal niet als ik stil lig. Dan is dat zeker standaard al goed ingesteld? Ik heb trouwens ook nergens gelezen dat je de gevoeligheid nog in kunt stellen. Of is dit hogere wetenschap die alleen voor nerds bereikbaar is?
SimondeDanser
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 21 Feb 2022, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Ervaringen gezocht

Berichtdoor henkvd » 09 Mei 2022, 19:46

@ Simon, met een GPS antenne die rondom vrij zicht heeft, zie je dit idd niet, met een weg gerommelde antenne die nauwelijks wat ziet krijg je gerommel als op het plaatje en het kan nog veel slechter.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Ervaringen gezocht

Berichtdoor SimondeDanser » 10 Mei 2022, 07:15

henkvd schreef:@ Simon, met een GPS antenne die rondom vrij zicht heeft, zie je dit idd niet, met een weg gerommelde antenne die nauwelijks wat ziet krijg je gerommel als op het plaatje en het kan nog veel slechter.

Dat betekent dus kennelijk dat er een gestoord signaal op die desbetreffende AIS binnen komt wat dan ook als zodanig weer de ether wordt ingeslingerd. De bewering dat een AIS transponder met een interne gps in een stalen (of aluminium) schip gewoon goed werkt is dus niet correct. Alleen signalen van andere schepen komen daar wel goed binnen omdat die via vhf worden ontvangen. En daardoor lijkt het alsof zo'n AIS gewoon goed werkt.
Ik ben dus blij dat ik toch mijn antenne buiten heb gezet. En eigenlijk zou iedereen met een stalen schip dit moeten doen.
SimondeDanser
 
Berichten: 249
Geregistreerd: 21 Feb 2022, 18:04
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten