GPS tracker

communicatie en navigatie apparatuur

GPS tracker

Berichtdoor Hooveld960 » 17 Jun 2019, 20:56

Ik heb (al een tijdje geleden) een GPS tracker in mijn boot ingebouwd.
Ik heb eigenlijk een hele goedkope GPS tracker van ebay gescoord, maar dit type kun je op alle bekende sites krijgen, zoals Wish, Ali EXpress etc.
Het is de GPS tracker TK103, te koop voor prijzen rond de 25 à 30 euro.

Afbeelding

Het heeft bij mij even geduurd voordat ik hem helemaal doorhad, hoe het allemaal werkte, hoe ik e.e.a. moest aansluiten en via de gsm van de juiste commando's kon voorzien.
Maar het werkt nu allemaal uitstekend. Ik heb een prepaid pakket gekocht bij DEKA mobiel. Die boden het goedkoopste prepaid pakket (vindt ik).

Ik heb de GPS tracker op een geheime plaats ingebouwd. Aleen ik weet waar hij zit. Dat is m.i.wel nodig want stel dat ze er met mijn boot aan de haal zouden gaan is het wel de bedoeling dat ze niet in de gaten hebben dat er een gps tracker is ingebouwd.

De GPS tracker doet wat hij moet doen. Als ik hem bel krijg ik een sms terug met daarin een link. Als ik daarop klik opent google maps en zie ik waar mijn boot ligt. En dat is vrij nauwkeurig. Hij zit er hooguit een meter of 10 naast, soms.

Ook heb ik ingesteld dat als mijn boot 300 meter wordt verwijderd van zijn plek ik dan een sms bericht krijg. Desgewens om de 3 minuten, dus kan ik telkens zien waar mijn boot is.

Ook kun je er nog een deurschakelaar op aansluiten zodat hij ook kan dienen als inbraakalarm. Niet dat dat voor mij veel zin heeft want het duurt toch twee uur voordat ik bij de boot ben. Maar ik kan er ook een sirene op aansluiten en ik hoop dat als die gaat loeien dat dat zoveel afschrikt dat de inbrekers ervandoor gaan.

Kortom een leuk en nuttig accessoire voor weinig geld.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: GPS tracker

Berichtdoor broekie » 18 Jun 2019, 08:27

Mijn vrouw wil er een in mijn jas naaien.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: GPS tracker

Berichtdoor Marie Christina » 18 Jun 2019, 08:40

Dat heet een enkelband, hoor.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:


Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten