Zonnepaneel vragen

communicatie en navigatie apparatuur

Re: Zonnepaneel vragen

Berichtdoor swiex » 20 Jun 2018, 16:58

aquanaut schreef:Als je nog zo'n paneel eraan knoopt komt het totaalvermogen op 220Wp
De MPPT 75/10 kan maar 145W verwerken, dus dat is een beetje zonde van die 75W die dan onbenut blijft.
De MPPT 75/15 kan 220W verwerken.

Aquanaut

Dus eigenlijk hoe ik het ook wend of keer, ik kan mijn mppt 75/10 wel op marktplaats gaan aanbieden? :(

En om nog even terug te komen over de montage van mijn zonnepaneel ga ik mij nu even diep schamen.(ill take it like a man...)
Ik ben namelijk bij mijn boot geweest om te controleren wat René hier vertelde.
En hij had gelijk m.b.t. het eerst neer leggen van de hoekstukken en dan pas de schroeven erin i.p.v. dit proces omkeren.
Hierdoor is het nu dus wel mogelijk om het zonnepaneel te plaatsen!

Dus dank hiervoor René!

Daarbij blijf ik de oplossing van Hooveld super vinden.(Deze hou ik zeker in mijn achterhoofd voor de toekomst. en ditzelfde geldt ook voor de oplossing van Jep.)
swiex
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 12 Feb 2018, 10:09
ligplaats: Earnewâld
info:

Re: Zonnepaneel vragen

Berichtdoor Bobbob » 07 Jul 2018, 16:07

Je zou ook kunnen kiezen voor roestvrije draadstangen .
Die zijn er in alle diameters en 1m lang.
Je zet ze op maat , krimpkous , in kleur naar keuze , erover en klaar.
Nadeel : voor de sterkte ben je bijna verplicht om ze door het dak te draaien of anders moet je voetjes monteren met drie schroeven in je dak en dan moet je er niet dwarsdoor.
In de plaats van krimpkous kun je ook buisjes op maat zagen en deze over je draadstangen schuiven.
Op die manier kun je de bekabeling , onzichtbaar , langs een van de busjes naar binnen leiden .
Mijn levensmoto is een Honda Gold Wing super bike 1800cc 6flat .
Bobbob
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 22 Feb 2017, 05:11
ligplaats:
info:

Re: Zonnepaneel vragen

Berichtdoor Klaver vier » 07 Jul 2018, 17:49

Voor de draadjes naar binnen te lijden heb je speciale doorvoeren die niet lekken een buisje om door te voeren geeft al gauw lekkage,waarom zou je het met een buisje doen als het ook in één keer goed kan.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Vorige

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten