Placom bootje lekt

Placom bootje lekt

Berichtdoor PAHVelthuis » 12 Aug 2023, 18:22

Hoi,

ik ben mijn oude Placom bootje (of kloon, dat weet ik niet zeker) aan het voorzien van een nieuwe lak en antifouling laag.
Het bootje staat bij mij altijd op een trailer buiten, maar aangezien hij nu binnen staat valt het op dat er water uit de kiel druppelt. De laatste keer dat ik ermee gevaren heb is 2 maand geleden, het druppelt nog steeds.

Het water komt uit de kiel, als ik het droogmaak zie je het daarna weer vochtig worden en langzaam maar zeker ontstaat er weer een druppel.

Ik heb dus hoogst waarschijnlijk water in de dubbele bodem staan en dus een lek(je) aan de buitenkant. Ik heb weinig ervaring met polyester en vraag mij dus af wat ik nu het beste kan doen?

Alvast bedankt !

Afbeelding

Afbeelding
PAHVelthuis
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 12 Aug 2023, 18:14
ligplaats:
info: Placom 410

Re: Placom bootje lekt

Berichtdoor broekerhaven » 13 Aug 2023, 16:20

Neuswiel hoger opdraaien zodat de boot goed achterover staat.

Gat van 22mm boren in de spiegel ,in het midden en ongeveer 4cm vanaf de onderkant (hart gat)

Het water zal er uit komen , en daarna kun je er een loos plug in monteren om toekomstig vocht te kunnen aflaten.

Het zal wel even duren voordat alles eruit is.
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: Placom bootje lekt

Berichtdoor chaea » 13 Aug 2023, 16:40

Polyester setje kopen, gat iets groter maken envullen met plukken polyester, uit laten harden. De bedoeling is dat je nog steeds met ong 5 tot 8 mm met je vinger in het gat kan, randen wegschuren. Daarna netjes stukjes mat plaatsen tot ong 2 mm van de rand, uitharden en weer randjes schuren. Je kan nu epoxyplamuur gebruiken, dichtsmeren, drogen, schuren en antifouling erop. Hier is gelcoat niet nodig.

Uiteraard wel eerst die loosplug plaatsen.
chaea
 
Berichten: 756