Romp boot beschadigd (polyester Bayliner)

Re: Romp boot beschadigd (polyester Bayliner)

Berichtdoor chaea » 19 Aug 2023, 21:57

Svalk schreef:Eer ik me gebeten zou voelen dan moet er wel iemand komen die verstand van zaken heeft Che Ha ha, het is heel gemakkelijk om iemand af te zijken maar iemand helpen daar gaat het om op dit forum. En zoals eerder gezegd, lezen is niet je sterkste punt want dan zou je mijn naam ook wel goed gespeld hebben en ook het verhaal van de föhn goed gelezen hebben.


Ik zeik niemand af, ik spreek je aan op je onjuistheid van je verhaal. En onder het noemer van helpen schriven betekend niet dat dit dan juist is!
En ik heb je fohnverhaal goed gelezen, nog steeds nonsens, wellicht een mooie carriere bij de plaatselijke kapsalon?
En Dhr Valk, netjes toch ?
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Romp boot beschadigd (polyester Bayliner)

Berichtdoor Svalk » 20 Aug 2023, 10:47

Ach en zo heeft iedereen zijn methodes maar om nu gelijk de methode van een ander als nonsens te bestempelen zegt gelukkig meer over jou dan over mij. En ik kan je vertellen dat in nog nooit in die 25 jr dat ik een boot heb dat mijn methode niet goed zou werken dus dat lijkt me genoeg ervaring om ergens over te kunnen oordelen. Dat is mijn uitspraak en daar moet je het mee doen. :roll:
Svalk
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 06 Aug 2018, 21:58
Woonplaats: Heerenveen
ligplaats: Akrrum
info: MAREX 32, een degelijk gebouwde spitsgatter uit 1980.

Re: Romp boot beschadigd (polyester Bayliner)

Berichtdoor chaea » 20 Aug 2023, 13:40

Svalk schreef:Ach en zo heeft iedereen zijn methodes maar om nu gelijk de methode van een ander als nonsens te bestempelen zegt gelukkig meer over jou dan over mij. En ik kan je vertellen dat in nog nooit in die 25 jr dat ik een boot heb dat mijn methode niet goed zou werken dus dat lijkt me genoeg ervaring om ergens over te kunnen oordelen. Dat is mijn uitspraak en daar moet je het mee doen. :roll:


Dat jij 25 jaar iets fout doet zal mij een biet zijn, ik heb genoeg prutswerk gezien van anderen die er ook nog trots op waren. Ik las hier laatst een wijze zin, als je 25 jaar iets fout doet, dan maakt dit het niet na al die jaren goed.
Enfin, wat jij met je boot en fohn doet is jouw feestje, maar zet anderen niet op verkeerde been.

En nu ben je kennelijk ook nog eens de rijdende rechter :lol:
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Romp boot beschadigd (polyester Bayliner)

Berichtdoor Svalk » 22 Aug 2023, 11:59

Er wordt wel geprutst in botenland dat is mij ook wel bekend maar om nu iedereen maar een prutser te noemen die niet jouw methode uitvoert is nogal aanmatigend en je bewijst maar weer dat het meer over jou zegt dan over mij.

Ik repareer mijn boot al 25 jaar zo en ik weet 100% zeker dat ik niet pruts. Nu zul je wel zeggen dat ik niet kan varen en een prutser ben omdat ik wel eens schade heb maar ik vaar altijd tussen de rotsen om op de mooiste plaatsjes te kunnen liggen en genieten en dan raak je idd wel eens een steen of rots met de 1,70 mtr stekende kiel en ik heb daar geen problemen mee. Kwestie van repareren in het voorjaar en weer lekker gaan varen.

Nog even voor jouw informatie, ik heb onlangs mijn schip verkocht en de nieuwe eigenaar wilde het laten keuren en ik kreeg alleen maar de complimenten omdat het OWS er nog zo goed uit zag ondanks de leeftijd . Nu jij weer .

Je kunt alleen maar roeptoeteren wat in jouw ogen fout is maar je kunt nog steeds niet uitleggen en..... bewijzen waarom epoxy beter is.

Voor het geval dat je het nog niet weet, die is een publiek forum waar het doel is om ervaringen te delen zodat mogelijk anderen daar voordeel van hebben en ik heb nooit anders gedaan dan mijn ervaringen hier opgeschreven . Dat anderen die niet willen volgen is hun eigen legitieme beslissing.
Svalk
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 06 Aug 2018, 21:58
Woonplaats: Heerenveen
ligplaats: Akrrum
info: MAREX 32, een degelijk gebouwde spitsgatter uit 1980.

Re: Romp boot beschadigd (polyester Bayliner)

Berichtdoor chaea » 22 Aug 2023, 14:14

Nu beticht je mij van niet goed lezen :shock:
Waar schrijf ik dat ik jou een prutser vind?
Ook heb ik het nergens over je vaareigenschappen, geen idee wat dat met de discussie te maken heeft.

2 dingen fohn en polyesterplamuur, de fohn is nonsens en polyesterplamuur doe je niet onder de waterlijn.


Waarom, nou doe zelf maar even je best, genoeg info over te vinden.

Voor de rest is deze thread zonde van mijn tijd.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Vorige

Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten