Hoe repareren verbinding uitgebroken cabrio frame met boot

Hoe repareren verbinding uitgebroken cabrio frame met boot

Berichtdoor louisbanens » 09 Jul 2023, 11:25

Bij een aanvaring met een brug zijn de bevestigingspunten van het cabrioframe uitgebroken. Dat is alleen wat polyester rondom de schroefgaten. Ik heb daar al wat epoxy reparatie spul voor gebruikt en rechtstreeks de schroeven erin maar nu draaien de schroeven door. Misschien nu wat beter repareren. Iemand tips. Het is een polyester Riga 475 sloep. Zie bijgevoegde fotos. Het is dus een kleine reparatie geweest. Wellicht een rvs blinde inschroefmoer? Zie: https://www.zeilers.shop/kopen/rvs-a4-inschroefmoeren/

Afbeelding

Afbeelding
louisbanens
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 09 Jul 2023, 10:38
ligplaats:
info: Riga 475 experience de luxe

Re: Hoe repareren verbinding uitgebroken cabrio frame met bo

Berichtdoor Svalk » 09 Jul 2023, 16:05

Ik snap je probleem maar ik denk dat het niet zomaar met wat reparatie epoxy is te repareren, althans, je hebt repareren en repareren. Kun je aan de kleur topcoat of ook wel gelcoat genaamd komen ? Zo ja, dat goed uitslijpen en opnieuw lamineren en nadien de bevestiging er weer op monteren. Is ff werk maar dan zit het weer goed en stevig, ik denk dat nu het verband er enigszins uit zal zijn met de reparatie die is uitgevoerd. Kun je er vanaf de onderkant bij komen ? Dan er eventueel een plaatje hout tegen de onderzijde aandrukken met eventueel een moer erop bevestigd met een stukje draadeind waar je later dan de cabrio frame bevestiging op kunt monteren.
Svalk
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 06 Aug 2018, 21:58
Woonplaats: Heerenveen
ligplaats: Akrrum
info: MAREX 32, een degelijk gebouwde spitsgatter uit 1980.

Re: Hoe repareren verbinding uitgebroken cabrio frame met bo

Berichtdoor louisbanens » 10 Jul 2023, 21:18

Dankjewel dan ga ik er even naar laten kijken.
louisbanens
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 09 Jul 2023, 10:38
ligplaats:
info: Riga 475 experience de luxe

Re: Hoe repareren verbinding uitgebroken cabrio frame met bo

Berichtdoor Amersfow » 11 Jul 2023, 17:48

Ik heb de dragers gewoon 1 cm opzij geplaatst. Daar zat goed polyester, en met parkeren vastgezet. Werkte prima, zit al weer een paar jaar.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:


Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten