Kabelaring bevestigen polyester sloep

Kabelaring bevestigen polyester sloep

Berichtdoor wietse075 » 04 Jul 2023, 22:03

Beste,

Momenteel heeft mijn polyester sloep een kabelaring die rondom rust op een houten balk.
De huidige situatie is dat deze houten balk door en door verrot is. Daarnaast heeft de sloep geen goot waar de kabelering steun van krijgt.
Deze houten steundrand wil ik er helemaal af gaan slopen maar voor dat ik dat ga doen heb ik een aantal vragen.
- Is het nodig om de kabelaring ergens op te laten rusten? Is het op spanning brengen niet genoeg?
- Kan ik de kabelaring ook ergens anders mee bevestigen zonder die lelijke houten steunrand?
- Mocht het wel iets van een steunrand nodig hebben, hoe kan ik deze dan het beste verwerken?

Ik zie graag jullie tips tegemoet,

Met vriendelijke groet,

Wietse
wietse075
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 05 Apr 2022, 23:28
ligplaats: Zaandam
info: Viking Sloep 8 meter

Re: Kabelaring bevestigen polyester sloep

Berichtdoor Amersfow » 05 Jul 2023, 08:13

Bij mij rust de kabelaring op rvs L profielen. Om de meter ofzo op de huid aangebracht. En aan de steven op een houten klos. Zonder lijkt me onmogelijk.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Kabelaring bevestigen polyester sloep

Berichtdoor Solita74 » 05 Jul 2023, 21:32

Je kan hem ook laten sturen op pvc beugels van een regen pijp maar dan wel een beetje aanpassen er zijn verschillende beugels in de handel zelf van rvs sucses
Solita74
 
Berichten: 332
Geregistreerd: 17 Feb 2020, 18:00
ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter

Re: Kabelaring bevestigen polyester sloep

Berichtdoor Svalk » 06 Jul 2023, 09:53

Kabels moeten idd wel wat steun hebben en natuurlijk wat afscherming. Is het niet mogelijk om b.v. een pvc buis die je normaal in huis gebruikt voor elektra ergens in te lamineren omdat je polyester schrijft en dan ben je de kabel gelijk uit het zicht.
Svalk
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 06 Aug 2018, 21:58
Woonplaats: Heerenveen
ligplaats: Akrrum
info: MAREX 32, een degelijk gebouwde spitsgatter uit 1980.

Re: Kabelaring bevestigen polyester sloep

Berichtdoor Mopolcamper » 06 Jul 2023, 11:21

Kabelaring moet je natuurlijk wel in het zicht hebben, is het touwrandje voor de sier.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:


Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten