Drinkwaterpomp op druk

Drinkwaterpomp op druk

Berichtdoor Ronaldjack » 11 Mei 2023, 18:05

Hallo even ter voorkennis,
Ik ben Ronald een leek op drinkwaterpompen aan boord, maar nou heb ik een Biltema 25-999 drinkwaterpomp werkend op waterdruk,
die wel heeft gewerkt en die nu niet meer aanslaat.
Wij hebben de boot nog niet zo lang dus er zijn wat zaken die ik nog niet weet.

Wat is er gebeurd,
Water kraan van de wasbak aangezet wanneer de pomp niet aanstond ( geen voeding )
Waterdruk was redelijk en liep af tot 0 er kwam niets meer uit.
Ik dacht oke, pomp aangezet ( Aparte schakelaar ) maar helaas hij slaat niet meer aan.
Wat mij wel opvalt is dat de pomp nu langzaam erg warm wordt en niet aanslaat.
Ik heb de aanvoerstroom gemeten en er staat gewoon 12 volt op de aansluiting.
De watertank is max gevuld en als ik de kraan aanzet gebeurt er helemaal niets.

Wie kan mij hierover wat vertellen of misschien doe ik wel wat verkeerd ?

Mvg Ronald
Ronaldjack
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 09 Mei 2023, 10:40
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats:
info: Biam 800
Perkins 4.154 70 PK Diesel

Re: Drinkwaterpomp op druk

Berichtdoor SimondeDanser » 12 Mei 2023, 00:15

Als de electromotor warm wordt maar niet draait is de kans groot dat de pomp vast staat. Dan vliegt zeker ook de zekering eruit?
Mvg Felix
SimondeDanser
 
Berichten: 255
Geregistreerd: 21 Feb 2022, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Drinkwaterpomp op druk

Berichtdoor Ronaldjack » 12 Mei 2023, 09:11

SimondeDanser schreef:Als de electromotor warm wordt maar niet draait is de kans groot dat de pomp vast staat. Dan vliegt zeker ook de zekering eruit?
Mvg Felix


Hoi Felix,

Bedankt voor jou reactie, maar ik heb het waarschijnlijk niet zover laten komen dat de zekering eruit springt heb hem volgens mij vroegtijdig uitgezet.
Maar is deze makkelijk te repareren of is het endex voor deze pomp ?
Of zijn er manieren om hem los te krijgen ?

Mvg Ronald
Ronaldjack
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 09 Mei 2023, 10:40
Woonplaats: Amsterdam