Water onderin boot. Hoe eruit te krijgen?

Re: Water onderin boot. Hoe eruit te krijgen?

Berichtdoor SimondeDanser » 01 Mei 2022, 21:00

Kimmie24 schreef:Hij heeft een winter buiten gestaan en toen stond het water op foto 1 tot boven het ronde gat (op gat zit normaal gesproken een kapje dat je erop kan draaien
Zou dat het euvel geweest kunnen zijn? Dan het (regen)water vis daar naar binnen gesijpeld is?
En ik ben een leek maar moet ik daadwerkelijk een gaatje boren (en daarna uiteraard weer dicht maken)

Het zou zomaar kunnen dat het water via dat ronde gat tussen de binnen- en de buitenschaal is gelopen. Er hoeft maar een minuscuul gaatje ergens te zitten en het water heeft de hele winter de tijd gehad om daar doorheen te sijpelen.
Ik zou maar eens beginnen om de boot een tijdje goed voorover te leggen. Wellicht ga je dan in de buurt van het ronde gat toch na verloop van tijd wat water zien. Natuurlijk moet je wel zorgen dat er geen regenwater bij kan.
Pas als je na een paar dagen daar geen water ziet verschijnen moet je of ergens een inspectiedeksel gaan maken of ergens een gaatje gaan boren wat je ook weer dicht kunt maken. Waar dit zou moeten komen is van achter de pc helaas moeilijk te bepalen. In elk geval moet je het diepste deel van de boot ermee kunnen bereiken.
SimondeDanser
 
Berichten: 256
Geregistreerd: 21 Feb 2022, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Water onderin boot. Hoe eruit te krijgen?

Berichtdoor Kimmie24 » 01 Mei 2022, 21:44

Een gaatje boren en daarna met een lensplug weer dichten lijkt me dan de makkelijkste oplossing?
Kimmie24
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 20 Apr 2019, 09:09
ligplaats:
info:

Re: Water onderin boot. Hoe eruit te krijgen?

Berichtdoor SimondeDanser » 01 Mei 2022, 21:56

Kimmie24 schreef:Een gaatje boren en daarna met een lensplug weer dichten lijkt me dan de makkelijkste oplossing?

https://kokwatersport.nl/product/talamex-lensplug-ovaal-chroom-34/49806
SimondeDanser
 
Berichten: 256
Geregistreerd: 21 Feb 2022, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Water onderin boot. Hoe eruit te krijgen?

Berichtdoor Kimmie24 » 02 Mei 2022, 02:17

Nu de grote vraag waar die moet komen?
Kimmie24
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 20 Apr 2019, 09:09
ligplaats:
info:

Re: Water onderin boot. Hoe eruit te krijgen?

Berichtdoor broekerhaven » 02 Mei 2022, 13:15

Op het laagste punt in je spiegel waar je nog wel in de dubbele bodem uitkomt.
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: Water onderin boot. Hoe eruit te krijgen?

Berichtdoor Beemer » 02 Mei 2022, 16:35

Bel een van de hoofdverkopers van Corsiva. Je zult beslist niet de eerste zijn met water tussen de dubbele bodem (bijna standaard probleem met dubbele bodems).
Een lensplug is natuurlijk de oplossing. Inderdaad net waar de bodem nog dubbel is, maar waar is dat precies??? Corsiva moet dit beslist weten.
Beemer
 
Berichten: 431
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 22:07
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten