Balast toevoegen

Re: Balast toevoegen

Berichtdoor Wolf1 » 11 Apr 2021, 18:12

Ballast ? Brandstof is gewicht X snelheid
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1851
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Balast toevoegen

Berichtdoor Maatjuh » 28 Apr 2021, 23:46

Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels hebben we 150 kg voor in de boot toegevoegd en hij vaart een stuk beter! Erg blij mee. Binnenkort het grind vervangen voor stalen broodjes.
Maatjuh
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 08 Jan 2021, 00:41
ligplaats:
info:

Re: Balast toevoegen

Berichtdoor broekie » 29 Apr 2021, 07:13

Ballast ? Brandstof is gewicht X snelheid


Daarom raad ik mensen in de meeste gevallen af om grindtegels en dat soort zaken in bv de neus van hun bootje te doen.
Sloepen met zo'n oplopende neus worden nog weleens beladen met tegels en zakken grind. Worden duikboten als er ook wat mensen voorin gaan zitten.
Worden ook slechter bestuurbaar.
Alleen als het niet anders kan, door bv eerst zware dingen te verplaatsen in de boot, ga ik gericht met ballast werken.

Er liggen bij ons nu broodjes lood aan BB. met de nieuwe indeling, zoals plaatsen van de generator bewust meer naar BB, ga ik de compensatie ballast opnieuw bekijken.
Zo is er aan SB wel een accu bijgekomen, maar die is zoveel mogelijk van de zijwand naar het midden van het schip geplaatst. Stalen uitlaat aan SB is vervangen voor rubber.
Hopen komende week te water te gaan na een grote verbouwing deze winter. Gaan we het zien.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2547
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Balast toevoegen

Berichtdoor Popeye » 29 Apr 2021, 09:19

broekie schreef:Daarom raad ik mensen in de meeste gevallen af om grindtegels en dat soort zaken in bv de neus van hun bootje te doen.

Ballast is ballast, en wanneer je er ruimte voor hebt zijn gratis grindtegels met een sg van 2,4 een goed alternatief voor dure loodbroodjes met in mijn geval ook nog de mogelijkheid dat ik ze goed kon fixeren. Wel prettig voor wanneer je een keer plat gaat! :o

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Vorige

Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten