Verf onderwaterschip bladdert af

Verf onderwaterschip bladdert af

Berichtdoor Kacheltje » 04 Jan 2021, 14:52

Beste mensen,

Afgelopen jaar een eenvoudig polyester sloepje gekocht. Stond strak in de lak maar aan het einde van het seizoen viel mij op dat de verf? er op verschillende plekken afbladdert. Dit gebeurd alleen bij het deel dat onderwater ligt.

Ik vraag me af of iemand aan de hand van de foto's kan vertellen met wat voor product het bootje is afgewerkt. En wat de beste manier zou zijn (als dat nodig is) dit te herstellen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kacheltje
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 04 Jan 2021, 14:41
ligplaats: Gouda
info:

Re: Verf onderwaterschip bladdert af

Berichtdoor pascall » 04 Jan 2021, 15:07

Wat voor product het is kan ik niet uit de foto afleiden.
Wat wel, dat de onder liggende laag super glad is, die blinkt gewoon, daar hecht niets op!
Zit niets anders op als kaal halen en een nieuw verfsysteem aanbrengen volgens de product informatie van het gekozen verfsysteem.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Verf onderwaterschip bladdert af

Berichtdoor stefan » 04 Jan 2021, 15:34

Het lijkt me in ieder geval een soort antifouling. dat is onderwaterverf die erop gemaakt is langzaam af te slijten waardoor er geen aangroei op komt.
de donkerblauwe laag daaronder glimt inderdaad sterk. wellicht is dit antifouling met teflon of iets dergelijks erdoor, daar hecht echt helemaal niets op en zeker geen verf. bijvoorbeeld dit: https://qsail.nl/product/vc-offshore-te ... tifouling/

Maar inderdaad, als de lappen eraf vallen is er een hechtingsprobleem, verwijderen en opnieuw opbouwen....
stefan
 
Berichten: 632
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Verf onderwaterschip bladdert af

Berichtdoor FKZ » 04 Jan 2021, 20:00

Ziet er uit als de gelcoat. Toevallig zelfde kleur als de romp? Als die in het water ligt zal je alles moeten verwijderen. Zou redelijk makkelijk moeten gaan. Gezien er geen voor bewerking is gedaan. Dan schuren de juiste primers en weer in de antifouling.
FKZ
 
Berichten: 404
Geregistreerd: 25 Okt 2018, 11:40
ligplaats: Sneek
info:


Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten