Gaten door spiegel boren?

Gaten door spiegel boren?

Berichtdoor Janbo » 21 Nov 2020, 10:21

Hoi

Onlangs ben ik mooie Suzuki buitenboordmotor gekocht, 30pk. Hiervoor had ik een 15 pk motor, deze zat alleen bevestigd met knevels. Deze motor is dus aardig zwaarder, ik neem dat zo’n motor niet alleen met de knevels vast moet, maar ook met moeren. Er zitten verder geen gaten gaten in de spiegel.

Heb wel een beetje gegoogled, maar kom er niet helemaal uit, mijn vraag ik hoe pak ik dit aan, of is een kwestie van gaatje boren en klaar is het.

Groetjes,

Jan
Janbo
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 21 Nov 2020, 10:12
ligplaats:
info:

Re: Gaten door spiegel boren?

Berichtdoor henkvd » 21 Nov 2020, 11:00

Gaten boren spreekt voor zich, maar dan het belangrijkste, zorgen dat er geen water in je spiegel kan lopen, het hout in de spiegel is anders binnen no time verrot, zelf houd ik er van de gaten wat ruim te boren, het hout in het gat ruim te voorzien van epoxy als bescherming, en bij het afhangen de gaten ruim te voorzien van kit.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4474
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Gaten door spiegel boren?

Berichtdoor Janbo » 21 Nov 2020, 11:52

Ok..goed dat je het zegt, met het verrotten van de spiegel had ik inderdaad geen rekening mee gehouden.

Goed aansmeren dus met epoxy, bestaan er misschien ook een soort hulsen die je er vast in kan maken, en waar je de bout weer door heen kan doen, of is dit te omslachtig.

Een elke kan 1 gat, is dit voldoende, qua draagkracht, of direct aan elke kant twee gaten maken, waardoor je de motor eventueel kan verzetten.
Janbo
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 21 Nov 2020, 10:12
ligplaats:
info:


Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten