AF bedekken met primer voor een te traileren boot.

AF bedekken met primer voor een te traileren boot.

Berichtdoor Mayland » 26 Okt 2020, 12:56

Een vorige eigenaar van mijn polyester Mayland Fisherman 16" heeft op de onderkant een harde AF toegepast.
Mijn gebruik zal zijn: traileren en dagtochten, incidenteel een weekend en daarna weer op het droge. AF is dus niet noodzakelijk.
Ik heb de AF laag goed geschuurd en op de minder goede plekken tot op de onderlaag. Omdat de boot op een trailer staat (kan wel 20 cm voor en achteruit) en de onderkant niet vlak is, is de laag AF compleet verwijderen heel moeilijk.

Is het mogelijk (niet ideaal waarschijnlijk) om de AF te bedekken met een goede primer en daarna af te lakken met een goede onder de waterlijn verf?
Zo ja, heeft iemand een merk primer?
Zo nee, wat moet ik doen? Mijn budget om e.e.a. op een werf uit te laten voeren is niet toereikend.

Alvast dank!
Gebruikers-avatar
Mayland
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 25 Sep 2020, 14:27
ligplaats: Assen
info: Pegasus
Mayland Fisherman 16" (1979)
Mercury 18HP ML (1981)

Re: AF bedekken met primer voor een te traileren boot.

Berichtdoor Marie Christina » 26 Okt 2020, 16:59

Mijn eerste reactie is: nee dat kan niet.
AF is ervoor om het onderwaterschip vrij te houden van troep. Anti "Foul", (vuil).
Aan de andere kant zou ik zeggen: probeer het eens.
Wie weet gaat het wel.
En dan zou ik primocon als primer nemen .

Wordt het niks, heb je volgend najaar nieuwe kansen
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: AF bedekken met primer voor een te traileren boot.

Berichtdoor FKZ » 26 Okt 2020, 17:34

harde antifouling kan prima onder een boot die "droog staat" dus als het er goed uit ziet niks aan doen
FKZ
 
Berichten: 404
Geregistreerd: 25 Okt 2018, 11:40
ligplaats: Sneek
info:

Re: AF bedekken met primer voor een te traileren boot.

Berichtdoor aadbloem » 26 Okt 2020, 18:04

Je kan de huidige laag afdekken met Primocon van International. Uitstekend onderwaterprimer om die harde antifouling af te dekken. Kan goed gebruikt worden als sealer voor onbekende antifoulings of als antifouling hechtlaag op polyester. Of hechtlaag voor onderwaterverf. Daarna kan kan er een onderwaterverf naar keuze op.
Informatieblad International: https://www.georgekniest.nl/resize/prim ... ladpdf.pdf
Laatst gewijzigd door aadbloem op 26 Okt 2020, 18:10, in totaal 3 keer gewijzigd.
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: AF bedekken met primer voor een te traileren boot.

Berichtdoor bas » 26 Okt 2020, 18:06

Zou denk ik proberen met verfafbijt en een hogedrukreiniger. Alleen geen idee of het werkt, nog nooit om het hand gehad.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:


Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten