Waarom zo spotgoedkoop?

Re: Waarom zo spotgoedkoop?

Berichtdoor Kwokko » 21 Aug 2020, 20:07

Ivoisrood schreef:Wat zou je moeten rekenen voor transport, 5 a 10 duizend?

Ik denk dat zoiets wel meevalt.
https://boot-transport.nl/internationaal-boottransport/
Als je hem onder de 4 meter hoogte kan houden ,kun je in principe onder de meeste viaducten door.
Je zit enkel met de breedte van bijna 4 meter.
Daar mag je in Duitsland alleen maar mee rijden tussen s'avonds 10 en smorgens 6 uur.
Gewicht zit er niet in.

Je kunt er altijd een belletje aan wagen toch?
Nee heb je,ja kun je krijgen toch?
Kwokko
 

Re: Waarom zo spotgoedkoop?

Berichtdoor Amersfow » 21 Aug 2020, 21:01

Heb een "expert" gesproken. Die heeft in alle Bavaria's gezeild, tot de 55 (die heeft voor 2 hutten, midden 2 hutten en achter 2 hutten). De 42 is enorm ruim, overal stahoogte. De achterhutten zijn megagrote bedden en eerste stuk stahoogte. Het is heel veel boot voor het geld, daarom enorm populair. Je ziet ze daar heel veel. Maar... de seizoenen zijn daar heel lang, van april tot october. En met volle bezetting zullen ze her en der geraakt zijn. Dus misschien wel een beetje op. Zeker het want.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1868
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Waarom zo spotgoedkoop?

Berichtdoor zebigbos » 22 Aug 2020, 00:00

Ik heb regelmatig met zo'n boot gezeild.
Goed en slim gebouwde schepen. Zit erg slim in elkaar. Motor fijn bereikbaar, elektra redelijk simpel allemaal.
Paar nieuwe accu's er in en terugvaren dat ding! Daar gaan wij toch geen motorboot van maken?
En die zes slaapplaatsen?
Ik zie er 7, de dinette niet meegerekend.
Ga nu ticket boeken om naar Kroatië te vliegen; twee weken vrij gevraagd.

[ checkt spaarrekening ].

Hmm laat maar.
zebigbos
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 07 Mei 2014, 23:47
ligplaats: haarlem
info:

Re: Waarom zo spotgoedkoop?

Berichtdoor pascall » 22 Aug 2020, 06:24

Heb er een gehuurd in Griekenland.
1 jaar oud, veel schip voor weinig geld.
Zeilt ook nog aardig, was een 46 voeter.
Als je over het dek liep kraakte het hier en daar wat, maar dat hoeft nog niets te zeggen.
Als het een wat ouder schip betreft is zij mogelijk toe aan een schilderbeurd, de mediterrane zon is genadeloos .
Polyester verouderd daar enorm snel.

Ik heb enkele jaren terug een offerte aangevraagd voor onze Barkas, 11.00 meter, naar de Middellandse zee te transporteren.
Was toen 12.000 euro naar Griekenland.

Zoals eerder hier geopperd, mast er op laten en heerlijk gaan zeilen!
Eenmaal de smaak te pakken wil je misschien niet meer anders, die mast en kiel zijn er zo af.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2124
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Waarom zo spotgoedkoop?

Berichtdoor Amersfow » 22 Aug 2020, 07:52

Naar een zeilboot die 2,20 steekt en een doorvaarthoogte > 2,40m vergt een "levens"omschakeling. Vaar nu binnenwateren met 4 boten binnen "handbereik." Ik maak er wel een mental note van. Opportunity voor de toekomst misschien. Misschien een kajuitzeiler met ophaalkiel. Die zijn er al met 1m diepte.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1868
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Waarom zo spotgoedkoop?

Berichtdoor Het Sluizenfront » 22 Aug 2020, 14:32

Mocht je besluiten om het schip (deels) over zee naar hier te halen, wees dan alert op de aanwezigheid van een BTW-verklaring bij de bescheiden. Dat kan overigens ook de originele aankoopnota zijn waarop de BTW in rekening is gebracht. Kom je weer ergens vanaf zee het binnenland in dan kan de Douane je vragen naar een bewijs dat er voor de boot BTW is afgedragen. Kun je dat niet aantonen dan wordt je alsnog voor de BTW aangeslagen. Zolang je binnen EU landen blijft krijg je die controle niet maar kom je vanaf zee binnen, dan zou jij ook zomaar vanaf een niet EU-land kunnen komen en moet jij e.e.a. dus aan kunnen tonen.
Met groetjes van de (ex)sluismeester Jan
____________________________________
Reline 41SLX (2002) motorkruiser, 12.37 x 3.80 x 1.15,
Hoofdmotor:159pk Vetus-Deutz
https://www.binnenvaartinbeeld.com/
Gebruikers-avatar
Het Sluizenfront
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 17 Feb 2019, 13:08
Woonplaats: Panheel
ligplaats: Wessem
info: Reline 41SLX (2002)
Hoofdmotor Deutz 159pk.

Vorige

Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten