pascall schreef:Inderdaad krijg je er de ernstige beschadigingen er uit met korrel 200, maar dan moeten de beschadigingen een stuk grover zijn dan de beschadigingen die je teweeg breng met korrel 200
Het klinkt raar, maar de meeste haarkrasjes die je met waterproof 200 moedwillig aanbrengt om beschadigingen op rvs weg te werken, krijg je er ook weer uit met 200. Je moet er namelijk lang mee doorwerken. Waterproof loopt op staal niet vol, maar wordt geleidelijk milder. En zo ontstaat een mooie geleidelijke overgang naar nieuw schuurpapier met een fijnere korrel, dat aanvankelijk ook weer iets agressiever is. Nadat uiteindelijk de fijnste korrel ook 'mild' geworden is, glanst het oppervlak al zodanig dat je je erin kunt spiegelen.
Probleem is de lappenschijf. Die kun je niet met een losse machine in de hand houden. Die moet vast zijn opgesteld op een stabiele voet, en zijn voorzien van een heel sterke motor om het extreem hoge toerental te kunnen leveren. Daar druk je dan eerst je polijstvetstaaf tegenaan.
Beschermende kleding, stofmasker, bril en petje opzetten, anders kun je daarna onder de douche!
Niet helemaal off topic toch?
Wie vaart zit niet aan de grond.
Met schippersgroet, Guido