vastzetten buitenlager/gland

vastzetten buitenlager/gland

Berichtdoor watergraag » 29 Mei 2019, 17:41

Eerder heb ik hier een topic geplaats over een doorgerotte schroefaskoker van mijn polyester sloep. Inmiddels ben ik deze aan het vervangen door een messing watergesmeerd systeem. De montageflens met klemsysteem zit in de boot. De koker lijnt perfect op door het oude gat in de kiel en de montageflens. Ik weet echter niet wat de beste manier is het buitenlager/buitengland aan de romp te bevestigen.
Ik kies het liefst voor twee bouten die van de binnenzijde van de kiel door het laminaat (enkellaag) steken. Dit omdat ik de kiel naderhand wil vullen. De moeren komen dan op het buitenlager waardoor deze verwijderbaar blijft. Ik vlak het contactvlak eerst met epoxyplamuur.
Volstaan twee ringen op de bouten aan de binnenzijde of moet ik kiezen voor een contraflens/montageflens aan de binnenzijde van het laminaat?

Wat voor materiaal kan ik het beste gebruiken voor de bouten? Ik wil een potentiaalverschil voorkomen als dat op zou kunnen treden.

Alvast dank voor het meedenken!
watergraag
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 18 Dec 2017, 16:22
Woonplaats: friesland
ligplaats: friesland
info: saga20

Re: vastzetten buitenlager/gland

Berichtdoor Klaver vier » 29 Mei 2019, 19:48

Watergraag een tegenflens aan de binnenzijde is natuurlijk het mooist en aan de buitenkant zou ik er een klingerit pakking tussen doen.
Misschien tegen alles in maar ik zou rvs bouten nemen
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 


Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten