spiegel verhogen.

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor Yep » 30 Apr 2019, 13:48

Gruttepier schreef:@Popeye jij ziet jezelf als iemand die zichzelf nooit in het gezicht piest?


Ideetje:
Het komt wel eens (of heel vaak!) voor dat we ons niet begrepen voelen, de ander niet begrijpen, niet op één lijn zitten of dat we anders overkomen dan we bedoeld hadden.
Het is belangrijk om je te realiseren dat communiceren véél meer is dan een vaardigheid alleen: Het heeft alles te maken met wie je bent en hoe je je voelt.
In onze tweedaagse training ontdek je jouw stijl van communiceren en leer je jezelf uit te drukken zoals jíj bent.

Ik heb wel wat adressen.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor broekie » 30 Apr 2019, 13:52

Zo,n werkschroef gebruik je bij bv zeiljachten om beter te manoeuvreren. Stoppen en achteruit slaan.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor Gruttepier » 30 Apr 2019, 14:12

broekie schreef:Zo,n werkschroef gebruik je bij bv zeiljachten om beter te manoeuvreren. Stoppen en achteruit slaan.


Dat is een keurige bijdrage voor de toekomstige bezoeker met een zeiljacht.
Gruttepier
 

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor broekie » 30 Apr 2019, 19:03

Je probeert om mensen te behoeden voor adviezen van goedbedoelde forumleden, door een discussie te voeren over het onderwerp.
Als je advies geeft, moet je je realiseren dat dit gevolgen kan hebben voor de vraagsteller.
Je wil natuurlijk dat de vraagsteller er beter van wordt.
Maar een slecht advies kan materiele en financiële schade tot gevolg hebben.
Daarom is een bredere kijk belangrijk.

Erger wordt het als je niet wil inzien dat het advies een misser is en je gaat op de man spelen om dat te verdoezelen.
De discussie wordt grimmig en daar wordt niemand wijzer van.
Sterker nog, mensen haken af omdat het onderwerp wordt verlegd naar een welles nietes ruzie over een detail.

Meneer Gruttepier ik wens u veel wijsheid toe in de adviezen die u hier geeft.
Ik neem aan dat u de werkschroef voor de aanschaf prijs van Kor overneemt als hij er niets aan heeft.
Dat zou u sieren als u van uw advies overtuigd ben dat Kor zijn bootje beter vaart met deze schroef.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor Kor » 30 Apr 2019, 19:10

Help....... :(
Kor
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 24 Apr 2019, 16:59
ligplaats:
info:

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor Yep » 30 Apr 2019, 19:12

Ideetje voor Gruttepier:
Het komt wel eens (of heel vaak!) voor dat we ons niet begrepen voelen, de ander niet begrijpen, niet op één lijn zitten of dat we anders overkomen dan we bedoeld hadden.
Het is belangrijk om je te realiseren dat communiceren véél meer is dan een vaardigheid alleen: Het heeft alles te maken met wie je bent en hoe je je voelt.
In onze tweedaagse training ontdek je jouw stijl van communiceren en leer je jezelf uit te drukken zoals jíj bent.

Ik heb wel wat adressen.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor Gruttepier » 30 Apr 2019, 21:13

2 leden waarvan ik reeds in het begin al de benodigde bedenkingen heb.
Ene anonieme Yep die nu kennelijk moet gaan herhalen omdat er geen reactie op zijn posting komt.
Lukt het steken onder water niet, nou dan maar op deze manier. Sorry keerl, ik sta 20 voet boven jouw sneren.
En daarbij, jouw adressjes zijn vaak nogal discutabel toch :x :lol:

@broekie, een echte man slikt zijn fout.
Je hebt zoals zelf al aangegeven geen kennis van de mateie iig van de afgelopen 20 jaar. Je kent de types en de bouwjaren niet en je weet met volle overtuiging te stellen dat ts de door hem genoemde motor niet kan hebben, 2x zelfs. Als je het niet weet dan moet je ook niet gaan roepen. Uiteraard heb ik je in je trots gekrenkt, ik ben to the point, en zoals ik al schreef, iemand die bij EFI de weg al kwijt is ... :?

@ts, een forum is puur en louter advies zonder dat iemand daar winst op maakt. Ik heb eerder geschreven, voordat iemand begon over zeilboten :roll: , waarom een werkschroef in jouw geval kan helpen.
Gekrenkte leden daargelaten, heeft niks met dit onderwerp te maken.

Ik laat het hierbij, ik heb in het verleden al genoeg tijd aan deze leden besteed.
Gruttepier
 

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor Yep » 30 Apr 2019, 21:15

Ik probeer je alleen maar te helpen.
Nog ruim 30 nachtjes.
Dan praten we erover in Zoutkamp onder het genot van een biertje (of wat anders).
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor Gruttepier » 30 Apr 2019, 21:57

Yep schreef:Ik probeer je alleen maar te helpen.
Nog ruim 30 nachtjes.
Dan praten we erover in Zoutkamp onder het genot van een biertje (of wat anders).


Yep, je hangt wel echt aan me he :roll:
Je bent gewoon een obsessie aan het opbouwen :mrgreen:

Prima, blijf ik je gewoon op dat niveau aand8 geven, zo ben ik dan ook weer.
Gruttepier
 

Re: spiegel verhogen.

Berichtdoor Yep » 30 Apr 2019, 22:00

Nee, je intrigeert me.
Dat je na zoveel opmerkingen van meerdere personen over je gedrag jezelf nimmer ook maar het kleinste spiegeltje hebt voorgehouden.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten