Beugel monteren

Beugel monteren

Berichtdoor Lotte » 04 Apr 2019, 13:55

Ik wil voor de sensor van mijn fishfinder een beugel op de achterkant, net onder de waterspiegel monteren. Zo ongeveer net onder de uitlaat (maar dan aan stuurboord). kan ik die beugel (dat metalen dingetje op de foto) met iets kitten? want kan daar niet zo maar gaan schroeven of zo.

Lotte

Afbeelding

Afbeelding
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: Beugel monteren

Berichtdoor henkvd » 04 Apr 2019, 15:51

Vrees dat de plaats die je op het oog hebt niet de juiste is, veel te veel turbulentie, dat zal de werking van fishfinder behoorlijk beïnvloeden, denk een onbruikbaar plaatje vol storing.
Feitelijk heb je een verkeerde transducer, in de boot indien er een geschikt stuk is waar de transducer in de boot gemonteerd kan worden is een betere optie in dit geval, plaats de transducer dan ook een stuk naar voeren, liefst een stuk voor de motor.

shoot-thru-hull installation the transducer is epoxied to the inside of the boat hull. A transducer can not shoot through wood or metal hulls. Before attempting any installation on boats with flotation material within the hull, consult the boat manufacturer. For shoot-thru-hull applications, many boat hulls have a flat keel pad that offers a good transducer mounting surface. Make sure the Skimmer transducer is oriented so the nose of the transducer is facing the bow (front) of the boat.

Zie pag 13

https://data2.manualslib.com/pdf3/53/52 ... 17a6c4dbb1
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Beugel monteren

Berichtdoor Mea Vota » 04 Apr 2019, 22:12

Met Henk eens, veel turbulentie leidt tot een slecht beeld.
Op mijn vorige boot, een rib met een stevige buitenboordmotor, heb ik dezelfde transducer op verschillende plaatsen op de spiegel gehouden (wel even goed op je handen letten :D) en toch een goede plek gevonden.
Op de meeste plaatsen werkte het echter voor geen meter.
Ik had een hardhouten blokje van epoxy en gelcoat voorzien , daar de transducer op geschroefd en het geheel tegen de spiegel gekit.
Dacht dat een blokje handiger was ivm het kit-oppervlak, enkel het beugeltje leek me wat weinig.
Heeft zeker 7 jaar goed gezeten en altijd storingsvrij gewerkt (tot de boot verkocht werd).
Succes!!

Erik
Gebruikers-avatar
Mea Vota
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 17 Dec 2013, 23:53
ligplaats:
info:


Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten