Noordvaarder schreef:In dat geval is vervangen een peanuts.
Ehh, nou nee..
Vaak worden romp appendages tijdens de bouw al aangebracht in de kale lege rompschaal, nog Voor de topcoat.
Na afbouw zijn ze vaak moeilijk bereikbaar, en is er geen ruimte meer voor het nodige gereedschap. Soms kunnen afsluiters niet gedraaid worden van wege schotten,stringers, motorfundatie (Joda!) of tanks. Er zit dan niets anders op dan het aan de buitenzijde wegslijpen van de huiddoorvoer-kraag, tot vlak met de huid. Als de topcoat later is aangebracht, zit de Doorvoer van binnen ingepolyesterd (Saga), en moet er na het slijpen met geweld (moker) worden uitgeslagen.
Daarna moet de binnenhuid worden gevlakt.
Oude slangen zitten vaak zeer vast op de pilaar (toilet) en worden dan losgesneden. Meestal worden de slangen ook vervangen.
Als er bij het monteren van de nieuwe delen geen ruimte is om te draaien, moeten eerst pilaar, eventuele bocht, en de nieuwe kraan aan elkaar worden gefit. Daarna, met Een man binnen, en Een buiten, wordt de huiddoorvoer van buitenaf in de kraan gedraaid, met een hulpstuk, dat aangrijpt aan de nokjes binnen in de boring ervan. De moer wordt eerst met de hand geplaatst, en blijft los, totdat de kraan vast zit. Dan pas wordt de moer vastgezet met een kettingsleutel.
Afdichting met Teflon tape en MS polymeer-kit.
Gr, Eagle