Aflsuitkranen

Re: Aflsuitkranen

Berichtdoor Noordvaarder » 31 Mrt 2019, 19:19

eagle schreef: Hij heeft een polyester Joda 7500...

Gr, Eagle
In dat geval is vervangen een peanuts.
Noordvaarder
 

Re: Aflsuitkranen

Berichtdoor eagle » 31 Mrt 2019, 21:46

Noordvaarder schreef:In dat geval is vervangen een peanuts.


Ehh, nou nee..

Vaak worden romp appendages tijdens de bouw al aangebracht in de kale lege rompschaal, nog Voor de topcoat.

Na afbouw zijn ze vaak moeilijk bereikbaar, en is er geen ruimte meer voor het nodige gereedschap. Soms kunnen afsluiters niet gedraaid worden van wege schotten,stringers, motorfundatie (Joda!) of tanks. Er zit dan niets anders op dan het aan de buitenzijde wegslijpen van de huiddoorvoer-kraag, tot vlak met de huid. Als de topcoat later is aangebracht, zit de Doorvoer van binnen ingepolyesterd (Saga), en moet er na het slijpen met geweld (moker) worden uitgeslagen.
Daarna moet de binnenhuid worden gevlakt.

Oude slangen zitten vaak zeer vast op de pilaar (toilet) en worden dan losgesneden. Meestal worden de slangen ook vervangen.

Als er bij het monteren van de nieuwe delen geen ruimte is om te draaien, moeten eerst pilaar, eventuele bocht, en de nieuwe kraan aan elkaar worden gefit. Daarna, met Een man binnen, en Een buiten, wordt de huiddoorvoer van buitenaf in de kraan gedraaid, met een hulpstuk, dat aangrijpt aan de nokjes binnen in de boring ervan. De moer wordt eerst met de hand geplaatst, en blijft los, totdat de kraan vast zit. Dan pas wordt de moer vastgezet met een kettingsleutel.

Afdichting met Teflon tape en MS polymeer-kit.

Gr, Eagle
eagle
 
Berichten: 767
Geregistreerd: 30 Apr 2012, 17:04
ligplaats:
info:

Re: Aflsuitkranen

Berichtdoor Lotte » 01 Apr 2019, 19:42

Dit is dus de situatie bij mij, zit naast de vuilwatertank.De dikke slang wordt vervangen door een geurdichte versie

Afbeelding

Afbeelding


Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 262
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 11:58
ligplaats:
info:

Re: Aflsuitkranen

Berichtdoor Klaver vier » 01 Apr 2019, 20:01

Lotte ik vindt het er niet verkeerd uitzien,wat je kunt doen nu hij op de kant licht,de kraan uit elkaar halen,onder het handwiel zit het gallant,deze kan je een beetje lossen zodat de kraan makkelijker draait,dan draai je hem bij voorkeur helemaal open en dan kan je op de grote zeskant een grote sleutel zetten en het hele binnenwerk incl spindel er uit draaien dan kijken hoe het er uit ziet,ziet het er goed uit alles schoonmaken invetten en weer in elkaar zetten,als alles weergoed in het vet zit zou je zien dat alles wwer perfect werkt
Met de moer die het dichtst bij het handwiel zit draai je he gallant aan,hoeft niet heel vast,zo vast dat er geen water langs de as komt
Achter de grote moer zit een pakkinkje mocht die kapot gaan een klein beetje hennep en hezoriet op de draad,rechtsom er op draaien en alles weer in elkaar.
Als je dit doet draaien ze weer als nieuw.
De kranen zijn van messing deze blijven veel beter als de oudere kranen van brons.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Vorige

Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten