door BB motor » 15 Apr 2012, 13:10
Jammer genoeg heb ik bij zo'n zelfde soort klus geen foto's gemaakt, het viel me reuze mee om uit te voeren, het meeste werk was het rotte hout verwijderen de rest viel enorm mee, er is genoeg info te vinden hoe te verwerken, het enige belangrijke is de juiste maat verhouding, epoxy en harder en de temperatuur, mag niet te koud zijn, je hebt geluk dat de temperatuur de goede kant op gaat aangezien 15 C wel de ondergrens is.
Om de houten plaat aan de binnenkant te verlijmen zou je nog PS-1208 katoenvezels bij kunnen bestellen, hiermee verdik je de epoxy zodat het meer pastaachtig wordt en kan je het als lijm gebruiken. Je mengt de vezels in dit geval door de epoxy.
Werkwijze, na verwijderen rothout ( alles zal verrot zijn) grof op schuren polyester (P40) reinigen met aceton, de opmaat gemaakte houten plaat of delen daarvan inlijmen met verdikte epoxy zonder glasweefsel, daarna evt kieren viullen met hetzelfde recept en dan de plaat bekleden met 2 lagen glasweefsel, doorzetten in de hoeken op de polyesterromp.
Evt het het epoxy afwerken met bv een DD lak of topcoat en nu het belangrijkste waardoor de oude spiegel verrot is, bij nieuwe gaten boren door de spiegel zorgen dat je dit waterdicht afwerkt. bv door de gaten wat ruimer te boren en behandelen met epoxy en daarna kitten.