Hypalon of PVC? Zodiac Futura MK2C

Hypalon of PVC? Zodiac Futura MK2C

Berichtdoor ErikS » 12 Jul 2017, 00:50

Beste forumleden,

Ik heb onlangs een oude Zodiac Futura mk2c gekocht met 1 plakker. Het is volgens mij een oude boot en de bedoeling is om hem wat op te knappen. De twee houten vlonders ben ik momenteel aan het voorzien van een nieuwe laklaag. Inmiddels heb ik 3 keer met de boot gevaren maar de derde keer is de boot gaan lekken bij de plakker. Ik wil de boot opnieuw gaan plakken met 2 componentenlijm dus heb de oude plakker er af gehaald en dit ging zeer makkelijk met de hand.. Na het verwijderen van de oude plakker zag ik dat het om een scheur van ca. 5cm gaat. Om de juiste lijmsoort te kunnen bepalen, moet ik eerst bepalen van welk materiaal de tubes gemaakt zijn. Ik heb heel voorzichtig wat geschuurd en het materiaal werd mat/wit waardoor ik denk dat het hypalon is maar ik durf dit niet met zekerheid te zeggen. Ik heb een aantal foto's gemaakt, de eerste foto laat het stukje zien dat ik geschuurd heb. Daarna een aantal foto's van de naden en vervolgens een foto van de scheur welke geplakt moet worden. Weet iemand aan de hand van de foto's of dit PVC of hypalon is? De één na laatste foto is van het typeplaatje van de boot. Kan iemand aan de hand van dit plaatje zien van welk bouwjaar de boot is?

1
Afbeelding
In de gele cirkel het materiaal na voorzichtig schuren

2
Afbeelding
naden

3
Afbeelding
naden

4
Afbeelding
naden

5
Afbeelding
naden

6
Afbeelding
Scheur van ca. 5cm onder de oude plakker

7
Afbeelding
weet iemand het bouwjaar van de boot?

8
Afbeelding
Ohja en nog een foto van de boot zelf :D


Alvast bedankt! Groeten Erik,
ErikS
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 11 Jul 2017, 22:00
ligplaats: Bellingwolde
info:

Re: Hypalon of PVC? Zodiac Futura MK2C

Berichtdoor Gruttepier » 12 Jul 2017, 05:09

MK is gewoon PVC.

Komt er tijdens schuren poeder vrij dan is het hypalon
Gruttepier
 


Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten