Beton verwijderen kielbak Saga 27

Re: Beton verwijderen kielbak Saga 27

Berichtdoor Marie Christina » 19 Mrt 2017, 15:56

Popeye schreef:Wel uitkijken dat je niet te ver zaagt
Groet, Jack.

Tja, niet veel verschil met een drilboor, dus. :D
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Beton verwijderen kielbak Saga 27

Berichtdoor Klaver vier » 19 Mrt 2017, 17:18

Nou ik vindt het wel een heel verschil hakken of slijpen.
Alleen je moet een lek repareren waar het vandaan komt dus niet van binnen maar van buiten
Als je een mastiek dak hebt wat lekt ga je het toch ook niet van binnen repareren,dan rot je hele dak er af.
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Beton verwijderen kielbak Saga 27

Berichtdoor saga » 20 Mrt 2017, 11:45

Hi allen

Dank voor jullie reacties! Mijn boot staat sinds november op de kant. Ik had ook al het idee om te kijken waar het water naar buiten loopt maar kan op de huid niks vinden. Wat ik wel zag is dat het aan de achterkant van het schip bij de lager erg vochtig bleef. Zou het kunnen dat er water via de lager naar de schroefaskoker loopt en dat deze lek of kapot is? Mijn as is watergesmeerd en dat zou verklaren dat er water in de kiel stroomt. Ik heb nog geen idee of je op een andere manier bij de schroefaskoker kunt om hem eventueel te vervangen.
saga
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 10 Aug 2016, 12:46
ligplaats: amsterdam
info:

Re: Beton verwijderen kielbak Saga 27

Berichtdoor pascall » 20 Mrt 2017, 18:24

saga schreef:Hi allen

Dank voor jullie reacties! Mijn boot staat sinds november op de kant. Ik had ook al het idee om te kijken waar het water naar buiten loopt maar kan op de huid niks vinden. Wat ik wel zag is dat het aan de achterkant van het schip bij de lager erg vochtig bleef. Zou het kunnen dat er water via de lager naar de schroefaskoker loopt en dat deze lek of kapot is? Mijn as is watergesmeerd en dat zou verklaren dat er water in de kiel stroomt. Ik heb nog geen idee of je op een andere manier bij de schroefaskoker kunt om hem eventueel te vervangen.


Dat had ik al in de eerste reactie gezet in dit topic, kennelijk heb je die niet gelezen.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Beton verwijderen kielbak Saga 27

Berichtdoor saga » 21 Mrt 2017, 11:49

Hoi Pascal

Ja hoor, heb ik gelezen. Mijn reactie was bedoeld om meer info te geven en antwoord op jouw 2 vragen: de boot staat al op de kant om te kijken waar het water er weer uitloopt en de as is watergesmeerd ;)

Ik vraag mij dan alleen nog af wat er dan lek zou zijn. Als zo'n schroefaskoker in het beton ligt kan hij niet zo snel worden aangetast of slijt dat gedurende de jaren? En is het beton weg bikken de enige manier om bij de koker te komen of is er nog een andere manier?

Dank!
saga
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 10 Aug 2016, 12:46
ligplaats: amsterdam
info:

Re: Beton verwijderen kielbak Saga 27

Berichtdoor pascall » 21 Mrt 2017, 22:23

Als het een stalen koker is wordt deze geconserveerd door de de cement in de beton, echter kan hij wel van binnen uit zijn doorgeroest.
Kan best zijn dat het niet naar buiten lekt omdat de druk nu eenmaal groter is onderwater, tijd zal het leren.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten