Kosten aanbrengen antifouling

Kosten aanbrengen antifouling

Berichtdoor Jan » 16 Jan 2017, 15:47

Beste mensen,

ik kan niet een duidelijk subforum vinden voor deze vraag

Ik probeer een idee te krijgen wat ik ongeveer kwijt ga zijn wanneer ik het antifoulen van mijn boot uitbesteed.
Ik zie op internet wel gemiddelde prijzen maar volgens mij is dit gebaseerd op boten waar al een antifouling laaf aanwezig is.

in mijn geval zit er een laag verf op die waarschijnlijk moet worden geschuurd tot er vastigheid ontstaat. hierna zal de antifouling er op moeten.
kan iemand mij een richtprijs noemen. of misschien zijn er mensen die hetzelfde hebben moeten laten doen en kunnen vertellen wat ze kwijt waren.

alvast dank
Jan
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 23 Aug 2016, 23:37
ligplaats:
info:

Re: Kosten aanbrengen antifouling

Berichtdoor Klaver vier » 16 Jan 2017, 18:29

Jan ik weet het niet want ik doe het altijd zelf,
Ik denk dat een ander het ook niet weet want je geeft minimale informatie
Wat zit er bijv, nu op en wat zijn de maten van de boot,niet echt onbelangrijk als iemand een prijs moet geven
Succes
Gr Renë ( Klaver vier )
Klaver vier
 

Re: Kosten aanbrengen antifouling

Berichtdoor Thiemen » 16 Jan 2017, 18:32

Jan,

Een en ander is waarschijnlijk afhankelijk van de huidige staat van het onderwaterschip, de aanpak, de gebruikte materialen en het oppervlak van het onderwaterschip.
Ik heb in de afgelopen 2 jaar 3 offertes gekregen voor het doen van het onderwaterschip,welke nogal uiteen liepen.

Verschil in de prijzen van de offerte zullen voornamelijk komen door de manier waarop de werkzaamheden volgens offerte werden uitgevoerd.
De hoogste offerte haalt het onderwaterschip kaal, waar de laagste offerte de antifauling er zo op zet na eventueel opschuren van het onderwaterschip.

In mijn geval liepen de prijzen uiteen van onder de 1000 euro tot net geen 3000 euro, deze offertes waren voor een Curtevenne 830.
Gebruikers-avatar
Thiemen
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 28 Mei 2015, 19:22
ligplaats: Utrecht
info:

Re: Kosten aanbrengen antifouling

Berichtdoor Jan » 16 Jan 2017, 18:40

exuseer, het gaat om een onedin 650x210

er zit nu een laag brantho korrux op 3 in 1, deze is met afspuiten wat gaan loslaten maar grootste deel zit er nog op.
maar, er zal geschuurd moeten worden! voordat er kan worden aangebrachtt. ik meen dat dit met een bestaande laag antif niet zo is?
Jan
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 23 Aug 2016, 23:37
ligplaats:
info:

Re: Kosten aanbrengen antifouling

Berichtdoor Boekanier » 16 Jan 2017, 19:11

Wij hebben ons schip (Eemskruiser 8.75x2.95 staal) vorig jaar de hele winter op de kant gehad, incl takelen in en uit het water, afspuiten en in de anti-fouling laten zetten in Hank (voor de jachthaven zit een bedrijfje) voor € 800,- alles incl. Goede service, goed werk geleverd. Top!
Gr. Natasja

Eemskruiser "Barca"
Bouwjaar 1979
8.75 x 2.95 x 2.30 x 0.85

Do the day and let the day do you.
Gebruikers-avatar
Boekanier
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 16 Aug 2014, 23:22
Woonplaats: Dordrecht
ligplaats: Dordrecht aan het Wantij
info:

Re: Kosten aanbrengen antifouling

Berichtdoor Thiemen » 16 Jan 2017, 20:01

Boekanier schreef:Wij hebben ons schip (Eemskruiser 8.75x2.95 staal) vorig jaar de hele winter op de kant gehad, incl takelen in en uit het water, afspuiten en in de anti-fouling laten zetten in Hank (voor de jachthaven zit een bedrijfje) voor € 800,- alles incl. Goede service, goed werk geleverd. Top!


Lijkt me een goede prijs incl. winterstalling!
Gebruikers-avatar
Thiemen
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 28 Mei 2015, 19:22
ligplaats: Utrecht
info:

Re: Kosten aanbrengen antifouling

Berichtdoor Mopolcamper » 16 Jan 2017, 20:21

Jaarlijks krijgt mijn polyester bootje 8,45 x 3 m S-Spant met doorlopende kiel een beurt. Er zit een epoxy primer op. Waar nodig werkt men 2 x bij met Primocon en daarna 2 lagen Interspeed. Kosten € 400,--.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:


Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten