aquanaut schreef:
Mwah, al eens vletkop of klipperkop in elkaar gelast zien worden?
Ik wil je er even aan herinneren,dat het hier om een hak gaat waar het roer op staat,en niet om een klipper- of vletkop.
Vraag.
Wat heeft een vletkop of een klipperkop te maken met de hak van deze boot?
Ik denk helemaal niks.
En als de bouwer van de boot in deze thread dezelfde methode had willen toepassen als bij een klipperkop,dan had de hak er totaal anders uitgezien,en was,met de nadruk op "was" , deze wel onder spanning samengesteld gelast geweest.
Echter ik moet constateren,dat het een oorspronkelijk een recht stuk metaal betreft,dat uit 1 stuk is gesmeed/gewalst.
En voor de threadstarter zou ik nog een aanvulling willen doen.
Las er geen T-profiel onder,maar erop,want met eronder maakt je de diepgang groter,en je zorgt dan voor een soort van haak onder de boot,waar je ergens mee achter kan blijven haken.
Vronsky schreef:Ik heb twee van dit soort lijmtangen liggen (voorbeeld) >
http://www.totaal-gereedschap.nl/WebRoo ... 346015.jpg
Denk je dat hiermee die kromme hak met jouw methode bij te buigen is ??
Dat zou ik maar NIET doen,want die dingen gaan er onherroeplijk aan.Het zijn lijmtangen die voor totaal andere doeleinden geschikt zijn,en geen buigijzers.
Met de volgende gaat de beter.
http://www.btshop.nl/ridgid-verstelb-pi ... itm/362923
Maar ik zou zo'n dik stuk staal eerst maar eens warm gaan stoken,dan buigt het gemakkelijker,en loopt je ook niet de kans dat het gaat scheuren.