Wat vinden jullie van deze?

Re: Wat vinden jullie van deze?

Berichtdoor gast » 21 Jan 2016, 17:59

Roest, Osmose, Galvanische corrosie, Houtrot etc, overal is wel een scenario voor te vinden maar ik snap niet wat dit heeft te maken met de vraagstelling van TS.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Wat vinden jullie van deze?

Berichtdoor vuuren1 » 21 Jan 2016, 21:35

chaea schreef:Roest, Osmose, Galvanische corrosie, Houtrot etc, overal is wel een scenario voor te vinden maar ik snap niet wat dit heeft te maken met de vraagstelling van TS.


Als iemand op een forum vraagt wat de lezers van een boot vinden krijg je daar misschien wel reacties op..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Wat vinden jullie van deze?

Berichtdoor Amersfow » 21 Jan 2016, 21:49

Argument van een polyestervaarder; je kunt het onderhoud nog weleens een jaartje uitstellen. Met staal krijg je na een jaar geen roest bijwerken het harder terug.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1858
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Wat vinden jullie van deze?

Berichtdoor Marie Christina » 21 Jan 2016, 21:56

Heeft inderdaad niet veel meer te maken met wat we van deze boot vinden...
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Wat vinden jullie van deze?

Berichtdoor vuuren1 » 21 Jan 2016, 22:01

Amersfow schreef:Argument van een polyestervaarder; je kunt het onderhoud nog weleens een jaartje uitstellen. Met staal krijg je na een jaar geen roest bijwerken het harder terug.


Dat kan maar hoeft in de tegenwoordige tijd geen rol te spelen.
Mits er geen sprake is van vaarschade hoeft een goed geconserveerde stalen boot niet te roesten, ofwel hij roest nergens.
Met vaarschade en een goede kwaliteit staal mag je reparatie van mij gerust een jaar laten zitten, dan juist bijwerken en er komt geen roest.

Dan kom je op de opmerking van Chaea dat alle materialen wel voor- en nadelen hebben, dat is is absoluut waar.
De een houdt van de moeder en de ander van de dochter..

Wat we van de boot vonden is al wel beschreven, dit is uitgelopen op diepere vergelijkingen en wat we daar van vinden.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Wat vinden jullie van deze?

Berichtdoor gast » 21 Jan 2016, 22:25

vuuren1 schreef:
chaea schreef:Roest, Osmose, Galvanische corrosie, Houtrot etc, overal is wel een scenario voor te vinden maar ik snap niet wat dit heeft te maken met de vraagstelling van TS.


Als iemand op een forum vraagt wat de lezers van een boot vinden krijg je daar misschien wel reacties op..


Uiteraard, daarvoor is de vraagstelling ook bedoeld, maar zoals TS zelf al aangeeft is het volledig off-topic.
Er wordt nergens door ts gevraagd naar materialen, nadelen of alternatieven, hij wil gewoon weten wat we van dat bootje vinden.

TS kan zijn topic niet claimen maar we kunnen het met zijn allen wel respecteren, nu is het topic dusdanig "vervuild" dat eventuele postings over een mogelijke aankoop hoogstwaarschijnlijk niet meer geplaatst worden.

En laten we eerlijk zijn, hoeveel draadjes lopen er nu al over materiaalkeuze?
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Wat vinden jullie van deze?

Berichtdoor vuuren1 » 21 Jan 2016, 23:02

Mooi scheepje!
(had ik al gezegd)

Chaea, je hebt helemaal gelijk.
Ik schaam mij diep dat ik een andere boot neer heb gezet om mee te vergelijken.

Voor mij is het einde van deze discussie omdat het anders niet op zal houden.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Wat vinden jullie van deze?

Berichtdoor Mopolcamper » 24 Jan 2016, 12:54

Laat het sluiten van deze discussie maar aan mij over, ik heb tenslotte het topic geopend.
Bij deze dus. Het topic is inderdaad schandelijk misbruikt en daardoor was nauwelijks meer op te maken waar het om ging.
Desondanks ben ik een stuk wijzer geworden. Daarvoor wil ik degenen die daar aan hebben bijgedragen van harte bedanken.
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Wat vinden jullie van deze?

Berichtdoor quichot » 24 Jan 2016, 13:09

Dit draadje volgde de lijnen van een vrij normale conversatie zoals je die zou hebben als we bij elkaar rond een tafel hadden gezeten, en die begon met de vraag wat we van een bootje vonden. Daarop reageert elk vogeltje zoals hij gebekt is. Ieder forumlid haalt daarbij iets aan wat hem of haar met betrekking tot de vraag relevant voorkomt, vanuit zijn of haar kennis en inzicht.
Ik vind het dan ook volstrekt logisch dat op de vraag wat we van een bootje vinden, ook op de voor- en nadelen van het gebruikte materiaal wordt gewezen, en dat daarop in een zijspoortje, noem het off topic, wat dieper op in wordt gegaan.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Wat vinden jullie van deze?

Berichtdoor Marie Christina » 24 Jan 2016, 18:00

Dat we wat uitgleden ben ik het wel mee eens, maar "schandelijk misbruikt".....
Dat gaat wel wat ver, hoor.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten