Buitenboordmotorsteun voor 40+ pk.

Buitenboordmotorsteun voor 40+ pk.

Berichtdoor Jerome » 01 Okt 2015, 23:32

Ik zoek een buitenboordmotorsteun voor een motor van (tenminste) 40 pk. Het gaat om een snelvarend polyester bootje van 5.2m en 380kg waarin een 130pk inboard met hekdrive heeft gezeten. Het gat in de spiegel van de hekdrive gaat dicht en ik wil er een outboard achter hangen. Bij voorkeur erachter hangen, dus een eindje van de spiegel vandaan. Aan de spiegel zelf hangen is ook een optie, maar dan moet ik veel binnenruimte inleveren dus een beugel / steun heeft zodoende de voorkeur. Ook moet de steun voldoende afstand creëren tot de spiegel zodat ik de motor kan opklappen of trimmen, dus voldoende 'setback' zoals de Amerikanen zeggen ivm traileren en varen in ondiep water.

De steunen die ik zie zijn of heel geavanceerd met hydrauliek e.d. (=te duur), of te weinig 'setback' of te licht (max 20 a 30pk). Ik heb overigens nog geen motor, ik denk aan een 40 pk om mee te beginnen. Wel wil ik het liefst de mogelijkheid hebben er op termijn eventueel ee zwaardere motor achter te hangen (bv. 100pk).

Tips zijn meer dan welkom!
Jerome
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 01 Okt 2015, 23:04
ligplaats:
info:

Re: Buitenboordmotorsteun voor 40+ pk.

Berichtdoor henkvd » 01 Okt 2015, 23:41

Allereerst welkom

Dan antwoord op je vraag, in NL zul je die niet snel tegen komen, tot een paar PK kom je ze ruimschoots tegen, maar voor een beetje vermogen niet. Blijft over zelf maken of bestellen aan de andere kant van de plas.

Had je denk al gevonden maar "outboard setback bracket" geeft voldoende resultaten of ideeën.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Buitenboordmotorsteun voor 40+ pk.

Berichtdoor gast » 01 Okt 2015, 23:50

Jackplate, zijn prijzig maar is wel wat je bedoeld.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Buitenboordmotorsteun voor 40+ pk.

Berichtdoor Jerome » 02 Okt 2015, 20:49

Bedankt voor de tips, ik ga eens kijken of ik zelf iets kan fabriceren.
Jerome
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 01 Okt 2015, 23:04
ligplaats:
info:


Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten