Advies bij werkzaamheden.

Re: Advies bij werkzaamheden.

Berichtdoor Sareno » 22 Sep 2015, 00:24

70 pk lijkt me voor dit bootje echt extreem inderdaad. Ik zou het niet durven...

25 a 30 pk is later wel een doel zodat waterskiën mogelijk is maar niet deze winter. Ik wil nu eerst de basis goed maken. Als later blijkt dat 30pk niet haalbaar is, of hogere snelheden niet dan kan ik hem in ieder geval met een gerust hart verkopen.

Vooropgesteld, het is geen brak van een boot hoor. Ik wil hem gewoon netjes maken en leren.
Sareno
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 01 Aug 2015, 18:25
ligplaats:
info:

Re: Advies bij werkzaamheden.

Berichtdoor AlfaR » 22 Sep 2015, 08:36

Ik heb ooit een Fletcher gehad en daar konbest 70 achter. Dus lengte zegt weinig over het vermogen. Ik heb nu een 5 meter zelfbouw bootje met 115 erachter, dat kan ook. En als je toch de spiegel vervangt, kun je die ook sterker maken.

Hou er rekenig mee, dat als je je bilgepomp elektrisch maakt, deze de accu ook leeg kan trekken. Een zeil houdt je boot droog en schoon.
AlfaR
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 17 Aug 2015, 15:02
ligplaats:
info:

Re: Advies bij werkzaamheden.

Berichtdoor Sareno » 22 Sep 2015, 09:38

Zowel een pomp als zeil staan op de lijst. Alleen moet ik voor de pomp nog de beste plek vinden.

Het meeste advies heb ik straks nodig over de romp en de versteviging ervan zodat hij +/- 50km/u gewoon aankan zonder dat de boel stuk slaat. Daarna komt er een nieuwe houten bodem in en een accu en het liefst een tank met indicator.
Sareno
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 01 Aug 2015, 18:25
ligplaats:
info:

Re: Advies bij werkzaamheden.

Berichtdoor AlfaR » 22 Sep 2015, 09:51

Als je gaat zoeken naar dit model en de specificaties hebt, dan weet je ook wat er achter kan.
AlfaR
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 17 Aug 2015, 15:02
ligplaats:
info:

Re: Advies bij werkzaamheden.

Berichtdoor Sareno » 22 Sep 2015, 14:18

Het type vinden is een mijl op zeven. De boot heeft Rocca beslag en via google kom ik wel bootjes tegen die er op lijken maar niet hetzelfde zijn. Ook in een ander topic van mij zie je een boot die er op lijkt maar het niet is.

Dit is mijn andere topic, met een foto. Andere fotos zal ik snel plaatsen.

viewtopic.php?f=28&t=2031

De boot hoeft overigens geen powerboat te worden he. Waterskien zou op termijn leuk zijn, meer niet.
Sareno
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 01 Aug 2015, 18:25
ligplaats:
info:

Re: Advies bij werkzaamheden.

Berichtdoor gast » 22 Sep 2015, 20:31

AlfaR schreef:Ik heb ooit een Fletcher gehad en daar konbest 70 achter. Dus lengte zegt weinig over het vermogen. Ik heb nu een 5 meter zelfbouw bootje met 115 erachter, dat kan ook. En als je toch de spiegel vervangt, kun je die ook sterker maken.

Hou er rekenig mee, dat als je je bilgepomp elektrisch maakt, deze de accu ook leeg kan trekken. Een zeil houdt je boot droog en schoon.


Dat jij een Fletcher hebt gehad waar 70 pk achter kon wil niet zeggen dat dit bij een ander bootje met dezelfde lengte ook kan, vandaar mijn voorbeeld van de Cap 400 waar maar 40 achter mag. En ik ben niet zo bang voor de s[iegel maar meer voor het beinvloeden van het aantal pk's op de vaareigenschappen.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Advies bij werkzaamheden.

Berichtdoor Sareno » 22 Sep 2015, 20:50

Met 70pk gaat dit bootje over de 70km/u gok ik en geloof me, dat wil ik niet, en niemand niet. Als je de boot dan niet breekt, breek je je rug wel.

Wat ik graag zou willen is advies/support bij het opknappen van de bodem om de optimale sterkte van dit bootje te behalen. De spiegel is sort of mijn laatste zorg en kan ik later ook (laten) vervangen. Met 25 a 30 pk kan je achter dit bootje al prima skiën. Sterker, ik denk dat het me nu al zou lukken maar ook bij de huidige topsnelheid zijn de klappen op het water al flink.

Misschien zijn deze klappen volledig normaal maar ik wil graag dat een kenner erbij meekijkt voordat ik alles aan elkaar vast maak.
Sareno
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 01 Aug 2015, 18:25
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten