zwemtrap monteren op polyester boot

zwemtrap monteren op polyester boot

Berichtdoor thomas1983 » 10 Aug 2015, 06:14

hallo allemaal, onze boot (een inter 630 van polyester) heeft helaas geen zwemtrap. ik zou deze graag aanschaffen en monteren. ik heb alleen geen ervaring met het boren en schroeven in polyester. ik zit daarom in dubio of ik naar een jachtwerf zal gaan om deze te laten monteren (nadeel: onnodige kosten en zo leer ik nooit wat) of ga ik het zelf proberen. ik vind het alleen nogal eng om gaten te maken in de boot. mijn vraag: kan ik een zwemtrap in principe gewoon met rvs schroeven in het polyester vastschroeven (uiteraard eerst gaatjes voorboren)?
thomas1983
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 05 Jun 2015, 14:28
ligplaats:
info:

Re: zwemtrap monteren op polyester boot

Berichtdoor gast » 10 Aug 2015, 06:41

Het is niet eng om een zwemtrap te monteren hoot :D
Je moet alleen wel bouten gebruiken en een versteviging plaatje aan de binnenzijde gebruiken, dit kan gewoon een ltukje multiplex zijn. (dus geen schroeven)
Onderste bouten wel waterafdichtende kit gebruiken (polymax oid), kan geen kwaas om dit ook bij de bovenste te doen.

Kwestie van goed uitmeten en dan gaat het goed kpmen.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: zwemtrap monteren op polyester boot

Berichtdoor broekie » 10 Aug 2015, 07:18

Na het boren van het gat even soevereinen. Dus met een grotere boor het scherpe randje van het gat schuin maken. Voorkomt scheurtjes in de toekomst.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: zwemtrap monteren op polyester boot

Berichtdoor varg » 10 Aug 2015, 10:14