Waterdicht hermonteren

Waterdicht hermonteren

Berichtdoor bassie77 » 27 Jan 2012, 22:58

In verband met de renovatie heb ik mijn radarbeugel ook verwijderd. Ik moest de bedrading vernieuwen en ik vond dat de beugel altijd teveel wiebelde op de polyester. Bij het demonteren van het plafond bleek er ook geen strip oid onder te zitten. Ik heb nu twee RVS strips van 5 mm laten maken met schroefdraad erin getapt. Deze komt dus aan de binnenzijde en de bevestigingsbeugel buiten op de polyester. Is het voldoende om de onderkant van de bevestigingsbeugel in te smeren met sikaflex of moet de RVS plaat en de bouten ook ingesmeerd worden ivm water lekkage?

alvast bedankt.

Bas
bassie77
 
Berichten: 129
Geregistreerd: 30 Dec 2011, 00:47
ligplaats:
info:

Re: Waterdicht hermonteren

Berichtdoor benE » 29 Jan 2012, 17:55

onderkant van de beugel goed inspuiten met sika en monteren.De strip aan de binnenkant inspuiten heeft geen zin ,omdat het water dan al binnen is,en dat is vast niet de bedoeling.Na de montage kit hard laten worden en daarna kit afsnijden.Boutgaten ook inkitten.Succes BEN.
benE
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 29 Jan 2012, 17:42
ligplaats:
info:

Re: Waterdicht hermonteren

Berichtdoor reijmerink » 29 Jan 2012, 19:23

helemaal mee eens, maar NA montage kit hard laten worden betekent waarschijnlijk..kit aan brengen,,laten vulcaniseren....zie gebruiksaanwijzing... en DAN monteren...grtn reijmerink
reijmerink
 
Berichten: 265
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:08
ligplaats:
info:

Re: Waterdicht hermonteren

Berichtdoor swblom » 01 Feb 2012, 08:23

Bij het monteren de bouten nog niet helemaal doortrekken. Pas als de kit uitgehard is nog even natrekken. Zo werkt de kit ook als een strakgeperste pakking. Als je meteen alles strak zet pers je de kit er weer grotendeels uit. Dat geeft een grotere kans op lekkage als de hele constructie later wat beweegt.
Ook even kijken of en welke primer aanbevolen wordt als je Sicaflex gebruikt.

Succes.
swblom
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 12:00
ligplaats:
info:


Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten