Boot planeert moeilijk

Re: Boot planeert moeilijk

Berichtdoor gast » 16 Jun 2014, 08:33

Zie nu in je eerste post staan dat het een 2 cilinder Yamaha betreft, ging er gemakszuchtig vanuit dat het een 3 cilinder autolube betrof. ( kwestie van beter lezen :oops: )

Wat je beschrijft klopt uiteraard niet, is mee aangeklooit.
Als je de motor bij een bedrijf hebt gekocht heb je 6 mnd consumentenkoop.

Ben niet voor het noemen van bedrijfsnamen, behalve als er echt sprake is van doelbewust verneukeratief handel aan de goed vertrouwende consument verkopen.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Boot planeert moeilijk

Berichtdoor stefan » 17 Jun 2014, 11:04

Let wel op, als je de motor zonder overleg met het bedrijf waar je het ding gekocht hebt ter reparatie aanbiedt aan een ander bedrijf, valt er van eventuele kosten niets meer te verhalen.

Wanneer je iets ergens koopt, moet de verkopende partij in eerste instantie de kans krijgen om eventuele gebreken te herstellen. Pas wanneer dat echt niet lukt, ook niet na in gebreke stelling enzo, kun je een ander bedrijf inschakelen.

(kan nu natuurlijk ook, maar de kosten zijn dan per definitie voor jou!)
stefan
 
Berichten: 627
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Boot planeert moeilijk

Berichtdoor gast » 17 Jun 2014, 12:26

In eerste in instantie klopt dit, maar als deze het laat afweten mag je het door een andere partij laten doen en de kosten kan je dan verhalen.
Moet je ze eerst in gebreke stellen etc, is hier in het verleden vaker besproken.
Maar ik kan me zo voorstellen dat je met dit aanhoudende mooie weer niet allemaal termijnen wil afwachten.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Boot planeert moeilijk

Berichtdoor stefan » 17 Jun 2014, 13:31

Precies, dat kan ik me ook voorstellen. Als ik het verhaal lees lijkt het nou niet echt een motor te zijn die nog volgens de specificaties in elkaar zit zeg maar. Kan je dus ook je vraagtekens zetten bij de after sales service :shock:
stefan
 
Berichten: 627
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten