Aluminiumboot naast/tegen stalen damwand.

Re: Aluminiumboot naast/tegen stalen damwand.

Berichtdoor fox4you » 19 Jan 2012, 12:54

We negeren dus alle natuurwetten en knippen ook de walaardedraad door, zoals jij al eerder opmerkte, en dan komt het allemaal goed. :cry:
Galvanische coorosie
Zonder stroomkring gebeurt op dat gebied helemaal niets.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: Aluminiumboot naast/tegen stalen damwand.

Berichtdoor buldog » 19 Jan 2012, 14:40

Nou Nou Fox,
Ik promoot zeker niet het doorknippen van een aardedraad,Ik vertelde wat een schade expert mij adviseerde.
En als je Bert schade wil berokkenen moet zeker jouw natuurwetten promoten.
Of sta je garant voor eventuele schade????
Je antpathie ten opzichte van mij hoeven anderen toch niet onder te lijden.
Zeg gewoon is een keer sorry ,en schei uit met dat kinderachtige gedoe.
Henk
buldog
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 10:35
Woonplaats: Oostvoorne
ligplaats: Oostvoorne
info:

Re: Aluminiumboot naast/tegen stalen damwand.

Berichtdoor fox4you » 19 Jan 2012, 15:50

buldog schreef:Nou Nou Fox,
Ik promoot zeker niet het doorknippen van een aardedraad,Ik vertelde wat een schade expert mij adviseerde.

Als je zoiets schrijft en mede doordat jij er een expert bij noemt moet jij je wel beseffen dat je minder kundige lieden op een idee kan brengen.
buldog schreef:En als je Bert schade wil berokkenen moet zeker jouw natuurwetten promoten.

Zolang er geen stroomkring is zal er geen schade door galvanische corrosie ontstaan.
buldog schreef:Of sta je garant voor eventuele schade????

Het grootste gevaar komt eerder van het stalen scheepje van z'n buurman die een wrakkige elektrische installatie heeft want daarmee ligt hij (misschien) aan dezelfde walaarde.
En dat is een punt van aandacht als je een aluminium scheepje hebt.
buldog schreef:Je antpathie ten opzichte van mij hoeven anderen toch niet onder te lijden.

1. ik heb geen antipathie tegen jou maar reageer op de onzin die je schrijft.
2. en als dat wel zo zou zijn dan kan ik niet bedenken hoe iemand anders daar onder zou kunnen lijden.
buldog schreef:Zeg gewoon is een keer sorry ,en schei uit met dat kinderachtige gedoe.

Als je dat advies nu eens zelf ter harte neemt of gewoon geen onzin schrijft dan hoef ik niet te reageren op jou.
probeer er nu eens echt achter te komen wat galvanische corrosie is dan kun je ook mee praten.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: Aluminiumboot naast/tegen stalen damwand.

Berichtdoor buldog » 19 Jan 2012, 16:07

Aangezien je totaal geen respect kan opbrengen voor je mede forumgebruikers adviseer ik je om je forumnaam te veranderen in FUCK4YOU.
Ben er helemaal klaar mee.
Henk
buldog
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 10:35
Woonplaats: Oostvoorne
ligplaats: Oostvoorne
info:

Re: Aluminiumboot naast/tegen stalen damwand.

Berichtdoor fox4you » 19 Jan 2012, 16:19

buldog schreef:Aangezien je totaal geen respect kan opbrengen voor je mede forumgebruikers adviseer ik je om je forumnaam te veranderen in FUCK4YOU.

Ooo, we gaan op die toer.
Noem jij zo'n reactie dan respectvol als iemand je er op wijst dat je d'r helemaal naast zit.
buldog schreef:Ben er helemaal klaar mee.

Je bent dus boos omdat je er helemaal naast zit en dat reageer je effe af op mij.
Prima want dat maakt geen enkele indruk.

Ik had liever dat je met kennis en goede argumenten zou komen want daar kan iedereen van leren, uit jouw reactie leren ze alleen dat jij graag je zin wilt hebben.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: Aluminiumboot naast/tegen stalen damwand.

Berichtdoor gast » 20 Jan 2012, 01:41

Vulpes en Canis gaan niet echt samen, ach het forum leeft weer.
gast
 

Re: Aluminiumboot naast/tegen stalen damwand.

Berichtdoor JulienH » 20 Jan 2012, 11:00

Hoe fijn de discussie ook is, het is buldog die hier de plank misslaat. Er is wel degelijk een verbinding nodig buiten het water om, om in dit geval het aluminium door galvanische corrosie te laten aantasten. Zoals gesuggereerd kan deze verbinding dus ook bestaan uit vieze natte landvasten. Het feit dat een vermeend "expert" dit tegen je heeft gezegd, wijst uit dat hij geen expert op dit gebied is. Andere gebieden daar gelaten.
JulienH
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 16 Jan 2012, 22:19
ligplaats:
info:

Re: Aluminiumboot naast/tegen stalen damwand.

Berichtdoor buldog » 20 Jan 2012, 12:11

JulienH
Ten eerste moet ik bekennen dat ik geen expert ben in deze materie.
Wel ben ik door schade en schande wat wijzer geworden en mij gaan verdiepen in deze toch complexe processen.
Mijn ondervindingen na gesprekken met mensen uit de praktijk worden ondersteund door het artikel in de bijlage van byl geschreven door Michel Groen.Hij schrijft: Galvanische corrosie,Deze vorm ontstaat als twee verschillende soorten metaal in een stroom geleidende (WATER)omgeving bij elkaar in de buurt komen.Je geeft het zelf ook al een beetje aan.Landvasten moeten NAT zijn voor geleiding.Het is natuurlijk niet aktijd zwart/wit ,er zijn meerdere factoren nodig als alleen water om het proces te laten gedijen.Samenstelling van het oppervlaktewater is hierbij de hoofdzaak ,zout ,zoet ,brak en de mate van verontreiniging.Een roestige damwand geeft zwevende roestdeeltje af in het oppervlakte water ,deze kunnen het proces versterken,net zoals een natte vervuilde landvast.
Hoe dan ook aluminium en staal zou ik niet langdurig naast elkaar parkeren.
Henk
buldog
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 10:35
Woonplaats: Oostvoorne
ligplaats: Oostvoorne
info:

Re: Aluminiumboot naast/tegen stalen damwand.

Berichtdoor fox4you » 20 Jan 2012, 12:41

buldog schreef:Ten eerste moet ik bekennen dat ik geen expert ben in deze materie.

Dat is wel duidelijk.
buldog schreef:Hij schrijft: Galvanische corrosie,Deze vorm ontstaat als twee verschillende soorten metaal in een stroom geleidende (WATER)omgeving bij elkaar in de buurt komen.

En daar slaat hij de plank net als jij volkomen mis.
Met alle respect maar Michel Groen is geen expert maar heeft zich door de omstandigheden genoodzaakt gezien om zich in de materie te verdiepen.
Mail hem gerust dan zal die toegeven dat hij zich daar enigzins verkeerd uitdrukt.

"Galvanische corrosie treedt op als twee aan elkaar bevestigde metalen worden blootgesteld aan een neutraal elektroliet (pH ca 7).
Hierbij zal het metaal wat het meest laagst in de spanningsreeks vermeld staat, versneld corroderen en het andere metaal minder snel.
Twee verschillende en aan elkaar gekoppelde metalen in een elektroliet vormen een zogenaamd galvanisch koppel, dit zal in de elektroliet een potentiaal aannemen tussen de rustpotentialen van de beide metalen in. Voor het minst edele metaal van het koppel veroorzaakt dit versnelde corrosie als gevolg van de potentiaalverhoging, terwijl het andere, "edeler", metaal juist minder zal corroderen dankzij de potentiaalverlaging."
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: Aluminiumboot naast/tegen stalen damwand.

Berichtdoor fox4you » 20 Jan 2012, 12:52

buldog schreef:Een verzekeringsexpert adviseerde mij na veel schade door electrolyse ,de aardedraad voor de aardlekschakelaar door te knippen.


Waarom denk jij dat die expert adviseerde de aardedraad door te knippen?
Om de stroomkring te verbreken meneer Bulldog.

Wel helemaal fout want hij had je een voor jouw situatie passende oplossing moeten adviseren.
Laatst gewijzigd door fox4you op 20 Jan 2012, 12:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten