Intercom systeem

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: Intercom systeem

Berichtdoor Amersfow » 09 Okt 2023, 17:27

Same here. En dat dan nog alleen heel af en toe in een sluis.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Intercom systeem

Berichtdoor elrenegado » 10 Okt 2023, 10:55

De headsets van Nautic Talk zijn aan te raden, full duplex, geen last van wind geruis oid.
Wel prijzig, maar super in gebruik. Worden door beroeps ook vaak gebruikt

Alternatief is een intercom setjes voor op de motor o.i.d, zolang het maar full duplex is, anders moet je steeds op een knopje drukken en dat kan niet altijd.
Of oortje in en elkaar bellen, maar oortjes vallen snel uit, en met een draadje bllijf je er weer aan hangen.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Intercom systeem

Berichtdoor kajoe » 10 Okt 2023, 11:01

ach daar gaan we weer ,vroeger toen ik nog alleen voer had je het makkelijk maar toen kwam de andere helft er bij .
die kwam van de wal en moest dus heel wat leren maar goed het varen en het aanleggen bij normaal weer ging vrij snel .
het werken met de touwtjes iets minder ook omdat je geen brokken wil maken ,en ik bedoel dus geen verkreukelde handen voeten of vingers.
maar ook dat kwam er in ,het kwam dan vaker voor dat ik voor op stond en zij voer .
later was het zo dat we voor we aankwamen al wisten over welke kant we gingen liggen ,het werd dan gebaren meer naar de wal of wat afhouden ook de bolders war het steekeind op kwam werd door voor bepaald die gaf aan langzaam of stop meestal een meter of 3 van te voren en ja het ging wel eens mis ,dit op een schip van 36 meter .
nu hebben we de afspraak om het meest vast te maken op de midden bolder ,touwtje met haak en oog en dan zien we wel of het anders moet .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Intercom systeem

Berichtdoor elrenegado » 10 Okt 2023, 13:03

niet iedereen heeft de perfecte vrouw of opstapper aan boord he.
Sommige blijven moeite houden met de touwtjes, de volgorde, of wat dan ook.
Waarom moet men altijd zo belerend reageren als iemand een gewone vraag stelt over een intercom setje.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Intercom systeem

Berichtdoor kajoe » 10 Okt 2023, 18:06

ik heb in ieder geval dit jaar heel wat bootjes gezien waarvan de mensen van die hoofd setjes op hadden .
dus het werkt ,voor mij zou het niets wezen ,waar je die dingen koopt ?? maar het is er al een tijdje .
trouwens ik heb ze ook al gezien bij havenmeesters .
en wel handig ze zijn hands free en volgens mij spraakgestuurd .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Intercom systeem

Berichtdoor Wolf1 » 10 Okt 2023, 18:16

elrenegado schreef:niet iedereen heeft de perfecte vrouw of opstapper aan boord he.
Sommige blijven moeite houden met de touwtjes, de volgorde, of wat dan ook.
Waarom moet men altijd zo belerend reageren als iemand een gewone vraag stelt over een intercom setje.

Omdat het practisch nooit aan die vrouw cq. matroos ligt, maar bijna altijd aan de instructeur ! !
En mijn vrouw heeft over het algemeen wat betreft de touwtjes, aan een knik en een knipoog genoeg, wat ze nog meer van me wil, hoef ik jullie hier niet uit te leggen !
En ja er is een intercom maar nooit nodig, hooguit voor geef maar genoeg lengte, ik heb verse koffie.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1850
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Intercom systeem

Berichtdoor SimondeDanser » 11 Okt 2023, 05:42

Ik
Laatst gewijzigd door SimondeDanser op 11 Okt 2023, 06:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
SimondeDanser
 
Berichten: 255
Geregistreerd: 21 Feb 2022, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Intercom systeem

Berichtdoor SimondeDanser » 11 Okt 2023, 05:58

Ik heb al jaren geleden, vrij snel nadat we onze boot gekocht hebben, de gehele intercominstallatie met luidspreker verwijderd. Ik wilde zelfs niet in de verleiding komen om hem te gebruiken. Ik heb wel mensen gehoord die hun vrouw door zo'n ding in een sluis uit stonden te kafferen. Dat is op zich al not done. Maar het wordt nog genanter als de kafferaar ook nog eens de oorzaak van bijv een verkeerde manoeuvre blijkt te zijn.
Ik heb daarentegen mijn vrouw ook leren varen en aanleggen. En dat heeft ze heel goed opgepikt. Als zij aan boord is dan staat zij bij sluizen of afmeren vaak achter het roer en ik sta aan dek. Alleen bij heel nauwe gaatjes of tijdens hele moeilijke omstandigheden neem ik het dan in overleg nog over. En dat gaat al jaren heel goed zo. En dat terwijl wij hele grote reizen maken en geen boegschroef hebben. Geen ruzie en nauwelijks schade. En als we al eens een krasje of dingetje hebben dan is dat maar zo. Dat had mij dan ook kunnen overkomen. Het is even vervelend, maar na een kwartier ben ik het vervelende gevoel dan alweer kwijt. Het is en blijft tenslotte een boot en geen piano.

Mvg Felix
SimondeDanser
 
Berichten: 255
Geregistreerd: 21 Feb 2022, 18:04
ligplaats:
info:

Re: Intercom systeem

Berichtdoor kajoe » 11 Okt 2023, 17:04

tja het is maar wat je er zelf van vind ,
je ziet er een heleboel die niet zonder de nieuwste snufjes kunnen al hebben ze die niet nodig is het vaak mijn buurman heeft het ook dus ik wil een duurdere en betere .
varen wt vroeger gewoon leuk was veranderd steeds meer in de electronica moet het doen zelf opletten en dergelijke is moeilijk zo gaat het langzaam niet de goede kant op .
al die snufjes maken het aantrekkelijk voor dieven en ander tuig om je boot te bezoeken en er proletarisch te winkelen ,tja ach wat geeft het de verzekering betaald zeggen sommigen maar ja alle anderen krijgen mettertijd een uitnodiging wat meet verzekering geld op tafel te leggen .
ook lees je dat er geregeld dure apparatuur kapotgaat vanwege stroom probleempjes via de wal stroom .
dan was het ja ja alweer vroeger toch wel eenvoudiger klein aggregaatje meestal een een pitter benziene met dynamo al dan niet 12 of 24 volt die overdag wat uren draaide als je langere tijd stil lag .
kajoe
 
Berichten: 1377
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: Intercom systeem

Berichtdoor Oeverloos » 12 Okt 2023, 19:04

Deze installatie heb ik:

https://www.svb24.nl/nl/intercomsysteem ... oorn_.html

https://www.svb24.nl/nl/marco-hoorn-luidsprekers.html

Prima spullen maar gebruiken doe ik het niet.
Ik gebaar en knik.

Je kunt ‘s avonds op de Grutte Griene op de intercom de ganzen om je heen horen.
Oeverloos
 
Berichten: 657
Geregistreerd: 22 Nov 2019, 19:57
Woonplaats: Friesland
ligplaats: Denemarken
info:

VorigeVolgende

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten