Het idee bekruipt mij dat ik iets heb gedaan wat helemaal niet goed gaat komen.
Ik heb tussen de Accubank achterschip, waar eigenlijk alleen een (nood)lenspomp en een hekschroef van 12kw zijn aangesloten, en
de batterij in de MK voor waar de boegschroef, startmotor, acculader (20a) en instrumentenpaneel op aangesloten staat een Victron CT relais gezet middels een
10m lange 16mm2 kabel. Deze zet in principe als ik de startaccu laad de hekschroef accubank parallel.
Nou begrijp ik niet helemaal wat er gebeurt als ik of de boegschroef/hekschroef/beide gebruik of de motor start? Zal de CT dan de verbinding tijdelijk verbreken? Anders heb ik de kans dat de boel eruit gaat klappen want dan trek ik mogelijk de helft van de stroom via het CT relais als de accu,s paralel staan? Ik kan nergens terugvinden hoe het relais dit gaat behandelen omdat het zogezegd een Diodebrug vervanger is.
Wie kan mij adviseren?