-opgelost- Scheidingsdiode

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: Scheidingsdiode

Berichtdoor Wolf1 » 09 Jan 2012, 17:36

fox4you schreef:Als je nu eens niet met je neusgaten kijkt maar met je ogen dan kun je lezen dat ik ook niet voor het parallel schakelen van accu's ben.
Het zou wel eens zo kunnen zijn dat hij geen hele dikke batterij met veel Ah kwijt kan en dan is twee minder grote misschien de oplossing om een hoop Ah kwijt te kunnen.
Als je, je neusgaten gebruikt kan je ruiken warneer er tegen je aangezeken wordt !
En als je, je ogen zou gebruiken had je gelezen dat ook in de door jou voorgestelde situatie een serie schakeling van twee kleinere accu’s een veel betere oplossing is. Dat was nu precies wat ik je duidelijk wou maken, goed van die ouuwe he’
Gr. Wolf1.
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Scheidingsdiode

Berichtdoor fox4you » 09 Jan 2012, 17:49

Weet jij hoe groot 6 Volt batterijen met een beetje capaciteit zijn?
Ik zie het helemaal voor me dat harini nu met 6 volt batterijen gaat klooien.
En als je iets wilt duidelijk maken kun je dat ook een normale manier.
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: Scheidingsdiode

Berichtdoor Wolf1 » 09 Jan 2012, 18:28

Ja dat weet ik, net zo groot als 12V batterijen alleen het leuke is dat het Aantal ampère per uur het dubbele is !
En voor je informatie voel me eigenlijk niet gelijk aan iedereen, maar toch wel redelijk normaal. En wat ik nog veel belangrijker vind, ben er best tevreden mee !
Gr. Wolf1.
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Scheidingsdiode

Berichtdoor Harini » 09 Jan 2012, 18:41

Ik had vandaag al 4 batterijen van 6 V gekocht en deze 2 bij 2 parallel geschakeld.
Heb ik toch 12V en een lekkere capaciteit toch?
Kan dat? Mag dat?
Geen ruzie maken om mijn accu's he!

Ik bestel die FET en ga pas iets met de 108 Ah huishoudaccu doen als hij de geeft geeft, of ik toch snel uitgeput ben.
Harini
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 10:07
ligplaats:
info:

Re: Scheidingsdiode

Berichtdoor Wolf1 » 09 Jan 2012, 19:04

Had je nu niet moeten zeggen, vind onze Vos vast niet leuk !
Weet trouwens niet wat er nu mis is gegaan, heeft hij zulke lange tenen of heb ik op zijn staart gestaan ?
Gr. Wolf1.
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Scheidingsdiode

Berichtdoor fox4you » 09 Jan 2012, 19:36

Harini schreef:Ik had vandaag al 4 batterijen van 6 V gekocht en deze 2 bij 2 parallel geschakeld.

Had je nou niet moeten zeggen dat je die ook weer parallel gaat schakelen want dat vind Wolf1 niet leuk.
Wolf1 schreef: Had je nu niet moeten zeggen, vind onze Vos vast niet leuk !

Volgens een puppie ergens op het forum zit jouw verstand in je tenen.
Had ik toch aardig ingeschat dat er iets met ruimtegebrek was. ;)
Gebruikers-avatar
fox4you
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 10:29
ligplaats:
info:

Re: Scheidingsdiode

Berichtdoor Wolf1 » 09 Jan 2012, 20:24

Daar heb je helemaal gelijk in dat parallel is echt zonde, kunnen het niet 2 groepen worden start en service of service en boegschroef met een kleine 12V start accu, en dat de service en de boegschroef omschakelbaar is of ?
En voor onze Vos, heb er nooit zo over nagedacht waar het zat, vind het veel belangrijker dat het er is ! !
Ben eigelijk wel blij met je mededeling, ik was altijd bang dat het in mijn testikels zat, als kind hebben ze me altijd verteld dat je van masturberen dom wordt, maar nu met jou informatie kan ik er volop van genieten ! Zal het toch niet zomaar uit mijn tenen trekken ?
Gr. Wolf1.
Laatst gewijzigd door Wolf1 op 10 Jan 2012, 08:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Scheidingsdiode

Berichtdoor vuuren1 » 09 Jan 2012, 23:24

Ja Fox, je moet een klein beetje weten te knutselen, maar niet ingewikkeld.
Ik proefde dat het goedkoop moest worden ingevuld en daarom kwam ik met die -paar euro- optie.
Dit is toch een knutselforum waar alles voor weinig moet worden opgelost?

@Wolf,
Nee niet zwaar getafeld, het werkt gewoon uitstekend.
Ongecontroleerde hoge stromen worden als het goed zit beveiligd met zgn. zekeringen. Net zoals bij o.a. een "intelligent" koppelrelais.

Algemeen:
Een intelligent relais kost geld en kennelijk moet dit goedkoop.
Verder doet een zgn. intelligent relais niets anders dan een normaal relais, het schakelt de boel (zonder externe stuurstroom) parallel op basis van de aangeboden laadspanningl (-ik heb hem zelf ook- ;) ).
Eigenlijk is dat niets anders (en veel duurder) dan de conventionele relaisspoel door de d+ van de dynamo te bedienen.
Het scheelt je twee draadjes (min en d+).
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Scheidingsdiode

Berichtdoor Wolf1 » 10 Jan 2012, 07:56

Hans, Je schrijft hier regelmatig wel van een onderzoekje te houden, aan de hand van je antwoord concludeer ik dat je dat met de afdeling intelligente relais nog niet hebt gedaan !
Want er zit toch nog wel een verschilletje in jou aanbevolen relais en deze duurdere variant.
De werking: na het starten begint hij één accu te laden tot dat deze een zekere graad van vol zijn heeft bereikt, hij meet dat aan de hand van de spanning.
Op dit moment wordt de lege accu twee beigeschakeld in jouw geval zou dit volkomen ongecontroleerd gaan, maar bij de intelligente variant zakt de spanning in batterij één en het relais schakelt hierdoor weer af. Dit verhaal blijft zich herhalen waardoor we een soort pulserend laden van accu twee krijgen.
De pulsen worden gaande weg langer totdat de stroom de laadstroom van de dynamo benadert en dus ingeschakeld blijft.
Toch weer met zeer vriendelijke Gr. Wolf1
Ps. Lief van je, dat je die Engelse vos een beetje helpt !
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 1845
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: Scheidingsdiode

Berichtdoor Harini » 10 Jan 2012, 08:46

@vuuren.
Hoe kom je erbij dat het goedkoop moet gebeuren? Heb ik dat ergens gezegd?
Ik had een vraag over een Vetus diode, meer niet.
Als je met een advies komt vind ik dat prima, bedankt daarvoor.
Meedere mogelijkheden zijn fijn om een keuze uit te maken.

Bij dat advies kreeg ik wel de indruk dat jij iemand bent die alles goedkoop doet. Klopt dat?
Ik was verder niet van plan om van mijn boot een soort open schakelkast te maken voor € 7,73.
Daarom neem ik het dure FET blok.

Ik ga hem bestellen en kijken of ik een korting kan bedingen.
Harini
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 10:07
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten