Ohms meten op de uitgang omvormer tussen N en PE met afgekoppelde walstroom en afgekoppelde accu's kan ook. Als je verdenking klopt meet je 0 Ohm.
Gr.
Erik
aquanaut schreef:Het groundrelais uitschakelen heeft alleen invloed op de werking van een aardlekschakelaar geplaatst na de Multi.
Dit heeft geen invloed op de werking van een aardlek voor de Multi.
Als het ground-relais wordt uitgeschakeld is er geen verbinding meer tussen N en PE in het omvormerbedrijf.
Achter de Multi geplaatste potentiaal verschil schakelaars (aardlek) kunnen als gevolg van het ontbreken van deze verbinding bij een aardfout geen verschil meten en werken dan dus niet.
In een dergelijk geval moet je bijvoorbeeld een isolatiebewaker toepassen.
Heb je het probleem ook als je de AC-Out stekker eruit haalt?
Is het probleem dan weg, dan ligt het probleem in het achterliggende circuit aan boord.
Blijft het probleem, sluit dan de AC-in direct aan op de steigerkast (via een los snoer)
Is het probleem weg, dan ligt het in het voorliggende circuit (walsnoer/aansluiting)
Blijft in deze gevallen de fout aanwezig, probeer dan een andere walaansluiting (andere steigerkast)
Is het probleem dan weg, dan is de aardlekschakelaar in de steigerkast kapot.
Probleem niet weg, met een Multi die alleen (via een eigen kabel) zonder aangesloten AC-out aangesloten is dan is er iets mis met het apparaat.
In dat geval zit het probleem in de connectieprint (backfeedrelais).
In dat geval kun je de unit het beste opsturen of afgeven ter reparatie
Aquanaut
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten