Boot opknappen

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Boot opknappen

Berichtdoor Mappie » 31 Dec 2020, 16:20

Hallo, ik ben 15 jaar en ben bezig met een motorkruisertje opknappen alleen loop ik tegen een aantal problemen aan... Ik heb het gevoel alsof mijn motor (volvo penta 6 cilinder) Niet helemaal juist koelt. Nu heb ik zo'n waardeloze temperatuur meter met een wit, groen en rood vak. Ik heb dus geen idee hoeveel graden mijn motor is. De boot die ik momenteel aan het opknappen ben heeft ook een heckdrive (hij stuurt dus met de schroef). Nu zou ik deze dus moeten kunnen trimmen. Alleen m'n trimmotor is doorgebrand dus heb ik het met een boormachine geprobeert en een het oude asje van het motortje geprobeerd. Hij bewoog niets. Trim tabs heb ik ook, maar werken ook niet. Ik heb er zelf niet genoeg verstand dus ga het ook niet uit elkaar halen zonder er wat meer kennis over te hebben. De elektra is ook niet helemaal in orde. Er zitten een aantal zekeringsautomaten in de boot alleen sommige laten helemaal geen stroom door terwijl ze open staan. Gek toch? Zo'n zekeringsautomaat zou niet of bijna niet stuk kunnen gaan omdat hij de zekering eruit gooit bij een te hoge stroom... Ik hoop dat iemand me kan helpen bij een van deze problemen. Alvast bedankt!
Mappie
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 31 Dec 2020, 16:15
ligplaats: Spaansen Winkel
info: Naam van schip: Marouk
92pk
6 cilinder diesel
4,5 ton
Volvo penta
8,5m

Re: Boot opknappen

Berichtdoor Biertje1985 » 02 Jun 2021, 12:06

Leuk dat je dit onderneemt ondanks je nog jonge leeftijd.
Ik ben wel bang dat dit project serieus geld gaat kosten gezien de problemen die je hebt met de heckdrives.

Als de boot uit het water is kan je de heckdrive in zijn geheel relatief gemakkelijk demonteren.
Er is vast wel een manual van te vinden op internet, ik zou zeggen lees die eens goed door.

Een duidelijke storingsomschrijving eventueel met foto's is ook wel handig.

Ik wens je sowieso heel veel succes met je project! Alles is te fixen!!
Biertje1985
 
Berichten: 120
Geregistreerd: 10 Feb 2021, 15:46
ligplaats: Voorne aan Zee
info: Valk Kruiser 1200 Contest, Curtevenne 800 OK


Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten