Tja, wat zal ik zeggen ....
Je wordt nu geconfronteerd met de nadelen van een aparte accu voor je boegschroef en je startmotor, want dat maakt het nodeloos complex.
Anders was het simpel:
- Service set direct op de service aansluiting van de Atlas
- Startset direct op de start aansluiting van de Atlas
- Dynamo via diodebrug verdelen over start en service set.
Als je het goed wilt doen, ontkom je eigenlijk niet aan 2 diodebruggen:
= 1 3-voudige om de laadstroom van de dynamo ter verdelen
= 1 2-voudige om de laadstroom van de startuitgang van de atlas te verdelen
Maar je kunt je afvragen of het laden van je start/boegschroef accu mbv walstroom nu écht wel toegevoegde waarde heeft.
Het stroomverbruik om te starten is minimaal en als je je boegschroef gebruikt, loopt je motor en zal dus je motordynamo het meeste leren.
De rest zit er in no time weer in. Een auto hang je toch ook niet aan de 'walstroom' (afgezien van een Tesla dan
)
Je startaccu aan de lader is eigenlijk alleen zinnig voor onderhoudslading over langere periode (zoals ik doe, 's winters)
Houd er overigens rekening mee dat die Atlas geen sinus, maar een trapezium spanning levert en veel elektronica dat niet fijn vindt...