Ik ben momenteel een Quattro aan het inbouwen.
Bij de bestaande situatie liep het AC 220V deel via een zekeringkast zoals thuis wordt gebruikt.
Walstroom kwam binnen in de zekeringenkast en ging direct via een zekering naar de stopcontacten voor de boiler en acculader.
Een powerbox zorgde ervoor dat de omvormer buiten spel ging. Daarbij kwam ook het verdere AC boordnet op de walstroom.
Bij de quattro gaan de walstroom en generator stroom direct op de kast. Aparte ingangen AC IN 1 en 2.
vragen:
- walstroom zou via de aanbieder gezekerd moeten zijn. Moet er voor de aansluiting op de quattro een zekering?
- Dezelfde vraag voor de generatorstroom. Tussen generator en quattro een veiligheid?
Dan gaat er via AC OUT 1 spanning op het permanente boordnet dat altijd gevoed moet worden door een van de drie bronnen.
Via AC 2 OUT worden de apparaten die alleen op wal- of generatorstroom gevoed mogen worden onder spanning gezet.
Vraag:
- moeten deze uitgangen via een zekering lopen alvorens ze met het boordnet verbonden worden?
Kortom, is de quattro al beveiligd of moet er apart gezekerd worden zowel IN als OUT.