generator 6 kVA

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: generator 6 kVA

Berichtdoor Yep » 07 Aug 2020, 17:12

'Sorry, maar je vertelt me niks nieuws.'
Sorry, dat wist ik niet ;-)

Ik lees niet anders dat een diesel(tje) bij voorkeur belast zou moeten lopen.
Laat de dieselexperts er maar in komen :-)
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3168
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: generator 6 kVA

Berichtdoor bas » 07 Aug 2020, 19:40

Dat een diesel 70-80% belast het meest efficiënt loopt klopt wel, maar dat houd niets anders in dat er qua vermogen het meest ideale uitkomt t.o.v. wat je erin stopt. Leuk voor de grote installaties, eigenlijk totaal niet relevant voor kleiner motoren zoals bij "ons". Je gaat bij het tv kijken niet constant koffie zetten om maar in je meest efficiënte belasting te blijven, wat je bespaard aan brandstof ben je 3 x zo snel kwijt aan koffie. Het meest efficiënte voor de motor is niet per definitie het meest efficiënte voor het baasje, in tegendeel juist vaak.
Bij dergelijke kleine generatoren is het ook utopie dat je constant in dat "ideale" belastingsgebied zit. Pak je wasmachine, als hij gaat verwarmen heb je vermogen nodig waar je generator op berekend moet zijn, daarna gaat hij zouteloos rondjes draaien en valt de vermogensvraag nog net niet helemaal weg....staat je generator dus ook weer voor voor bijna niks te draaien.

Dat onderbelasting schadelijk is is schromelijk overdreven, het is niet ideaal. Zorgen dat je temperaturen ook bij onderbelasting op orde zijn en een goeie smeerolie die je wellicht wat vaker moet vervangen halen voor een heel groot deel de nadelige gevolgen van eventuele vervuiling weg.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Vorige

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten