Alternator

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: Alternator

Berichtdoor Rob Art » 17 Aug 2019, 12:38

Marie Christina schreef:
Dat zeg je goed: lijkt.

Blijf maar mooi doen wat je nu doet.


Ik begrijp wat je bedoeld, de schoolverlaters die ik in het bedrijf krijg, willen dan nog een vak leren en bij jullie willen er ook gerust een paar tussen zitten die het niks interesseerd.

Ik ben nu ook een leermeester voor al de jongelingen, en qua uren zit ik er ook niet ver naast. Alleen de schoolvakanties in het onderwijs staan mij dan wel weer aan :D :D
Succes Groetjes Robert, Barkas Delta.
Twitter: @Scheepsspotter
Gebruikers-avatar
Rob Art
 
Berichten: 234
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 18:45
Woonplaats: Haarlem
ligplaats: Westeinderplassen
info: Barkas 1100 (Vroegh & Alblas)

Re: Alternator

Berichtdoor bas » 17 Aug 2019, 13:16

Dat Ja, maar met name in het onderwijs denk dat mensen voor een vak kiezen waarbij je mensen wat bij probeert te brengen. Puntje bij paaltje blijkt dat datgene waarvoor je gekozen hebt inmiddels tot bijzaak lijkt horen en dat de rest van je dag gevuld wordt met randzaken als vergaderingen over van alles en nog wat.
Overigens is dit verschijnsel idem in de zeevaart dus dat je dat achter hebt gelaten hoef je niet rouwig om te zijn.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Alternator

Berichtdoor Popeye » 17 Aug 2019, 13:20

Marie Christina schreef:
Enne: ik gá vmbo proberen.
Ik ga een soort vooropleiding maritiem verzorgen op het Theda Mansholt college in Delfzijl.

Dan heb je waarschijnlijk ook geïnteresseerde leerlingen en zal het best te doen zijn.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Alternator

Berichtdoor Marie Christina » 17 Aug 2019, 14:23

bas schreef:Dat Ja, maar met name in het onderwijs denk dat mensen voor een vak kiezen waarbij je mensen wat bij probeert te brengen. Puntje bij paaltje blijkt dat datgene waarvoor je gekozen hebt inmiddels tot bijzaak lijkt horen en dat de rest van je dag gevuld wordt met randzaken als vergaderingen over van alles en nog wat.
Overigens is dit verschijnsel idem in de zeevaart dus dat je dat achter hebt gelaten hoef je niet rouwig om te zijn.

Daar zeg je een waar woord, Bas.
Mijn laatste jaren in de bagger bestond meer uit invullen en archiveren van formulieren en het houden van (safety)meetings dan uit baggeren.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Alternator

Berichtdoor Marie Christina » 17 Aug 2019, 14:30

@ Jack:

Dat zou je denken.
Zeker op de zeevaartschool zelf.
Maar dat valt bar tegen.

Toen ik begon was ik gewend aan de stagiaires aan boord die (op zijn minst) redelijk geïnteresseerd waren.
Dus verwachtte ik dat ook op de zeevaartschool.
Maar het blijkt dat het eerste jaar voor zeker 1/4 tot de helft gevuld is met wat wij noemen 'dan maar de zeevaartschool'-ers.
Daarvan is de helft met de kerst van school, omdat blijkt dat je gewoon keihard moet studeren voor dit vak.
Zeker op de onze, want wij leggen de lat hoog.
De andere helft gaat over.
Daarvan gaat het gros op stage en komt na een half jaar terug met de mededeling dat de zeevaart niks voor ze is en haken ze alsnog af.

Alles bij elkaar hebben we jaarlijks tussen de 40 en 60 aanmeldingen, studeren er 15 - 20 af en daarvan blijven er 7 - 10 langer dan 10 jaar varen.

Dure opleiding voor de overheid, die zeevaartschool.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Alternator

Berichtdoor bas » 17 Aug 2019, 14:44

Weinig veranderd in 20 jaar zie ik wel :lol:

Bij de scouting bij ons had je op enkele uitzondering na een tweedeling. Met slurfje ging "iets" doen met boten, zonder slurfje ging "iets" doen met kinderen, veelal PABO. Als je het percentage ziet wat daarvan nog les geeft is dat ook triest. Veelal begonnen met de ambitie om voor de klas te staan en na een paar jaar afgestompt afgehaakt vanwege alle "extra's" die je erbij krijgt.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Alternator

Berichtdoor Marie Christina » 17 Aug 2019, 15:30

"Met slurfje ging....."
Hahahaha!!! :lol:

Nu we toch helemaal off-topic zijn:
Hier nog een foto van de Duke toen we in Baydaratskaya aan het werk waren.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Alternator

Berichtdoor PARO » 17 Aug 2019, 17:35

Ik zal dan mijn alternator meegeven naar school.

Bedankt voor de info.
PARO
 
Berichten: 263
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 23:31
ligplaats:
info:

Re: Alternator

Berichtdoor Blue Ocean » 17 Aug 2019, 17:50

V.w.b. de werking van de alternator, bij mij was het lampje stuk en toch bleef de dynamo werken. De oorzaak was de Victron argo diode die een aansluiting heeft om die taak over te nemen. Heet geloof ik ‘excitor’ of ‘energize’.
Gebruikers-avatar
Blue Ocean
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 25 Okt 2018, 20:39
ligplaats:
info: Hellingskip 1000

Re: Alternator

Berichtdoor Marie Christina » 17 Aug 2019, 17:52

Haha.
ja, sorry.
We weken even af. (Gebeurt hier noooooit. :roll: )

Terug naar de altenator maar weer.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

VorigeVolgende

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten