Waterpomp perikelen

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: Waterpomp perikelen

Berichtdoor Noordvaarder » 21 Mei 2019, 11:35

Hooveld960 schreef: Dat weet jij vast Noordvaarder?

Wat voor cynische opmerking is dat?

Alsof ik bv achter elke shop aan hol en kijk waar hun fysieke shop zit?
PostNL kan goedkoper dan ik.
Die kunnen 3 keer een pakje bezorgen,tegen mij 1 keer vice versa naar Grou,alleen al op basis van de kosten voor benzine,de rest niet meegerekend.
Er staat een adres en een telefoonnumer op de site,dus een belletje is toch gauw gepleegd?

Marie Christina schreef:Dikke kans dat dat je probleem op gaat lossen.

Een af en toe aanslaande pomp,los je niet 1-2-3 op.
De intervallen dat het aanslaat,gaan steeds dichter bij elkaar komen,totdat de pomp niet meer uitgaat,en je deze door een onderbreking van de stroomtoevoer,uit moet zetten.
Dat los je enkel op door,of de pomp te reviseren,of door een nieuwe te gaan kopen.Ze hebben niet het eeuwige leven,wij ook niet trouwens. :mrgreen:
Gelukkig voor mij ,had de vorige eigenaar van der Doerak ( vermoedelijk een Zeeuw :lol: ) er al een schakelaar ingezet .
Zodoende was de urgentie om hem te vervangen niet heel hoog.
Klaver vier schreef:Hoovelt als een kraan maar minimaal doorlaat en je expansievat is kapot slaat de pomp regelmatig aan
Gr René ( klaver vier)

Als de kraan dusdanig open staat,dat je de druppels moet tellen, ja dan heb je een stotterende pomp. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Noordvaarder op 21 Mei 2019, 12:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
Noordvaarder
 

Re: Waterpomp perikelen

Berichtdoor Hooveld960 » 21 Mei 2019, 11:58

Nee nee Wiebren dat was juist NIET cynisch bedoeld. Ik dacht echt dat jij sprak uit ervaring dat je daar dus af en toe of regelmatig komt.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Waterpomp perikelen

Berichtdoor Noordvaarder » 21 Mei 2019, 12:49

Hooveld960 schreef:Nee nee Wiebren dat was juist NIET cynisch bedoeld. Ik dacht echt dat jij sprak uit ervaring dat je daar dus af en toe of regelmatig komt.

Ik heb nog even via Streetview gekeken,maar zo te zien hebben ze een "showroom".
Waar ik wel een keer ben geweest,is bij Wagenaar in Leeuwarden.
Die zit aan de Wijbrand de Geeststraat 99, vlakbij de Oosterbrug.
(We waren op doorreis naar onze vrienden in Froubuurt.)
Leuke mensen,geven zeer goede info,en zijn uiterst behulpzaam.
Ook nadat er iets nagestuurd moet worden.
Je kunt vlakbij ,achter hun , parkeren.
Helaas niet gratis.
Noordvaarder
 

Re: Waterpomp perikelen

Berichtdoor jkb » 21 Mei 2019, 14:19

In mijn boot zit een Vaillant geiser. De elektronica daarvan werkt op 230V . Die geiser had een soortgelijk probleem, maar niet als ik aan walstroom lag... Na lang zoeken bleek het in de beveiliging te liggen. De ionenstif (?) moet kunnen afvloeien naar aarde. Dat is opgelost door een kleine scheidingstrafo. Aan de secundaire kant (de uitgang) wordt een kunstmatige aarde gemaakt door één pool aan massa te leggen. Andere problemen: de doorstromingsensor in de geiser kan niet goed werken. Bij de Vaillant wordt voorts een klepje door de uitgaande ventilator-luchtstroom in beweging gebracht waardoor een minischakelaar of reedschakelaar wordt bediend. De luchtstroom kan onvoldoende zijn of het klepje blijft hangen (bij mij als het buiten erg koud is, dan loopt het kelpje of de schakelaar kennelijk moeizaam). En let even op het zeefje in de kraan, dat kan ook deels verstopt zijn. Misschien heb je iets aan deze opmerkingen. vr gr Jan
jkb
 
Berichten: 311
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: Waterpomp perikelen

Berichtdoor varg » 21 Mei 2019, 14:53

@Jan, vooral de tip om de nieuwe geiser zo 'koud' mogelijk te zetten lijkt mij waardevol. Verder zou je even het drukvat losmoeten maken (1 slangklem) en leeg laten lopen. Kan je het gelijk even schoonspoelen, die dingen ruiken vaak niet te fris. Dan weer monteren en de pomp zal minder vaak aanslaan. Het ontbreken van voldoende compressie-ruimte is vaak de oorzaak. We horen graag van je en hopen met jou op een warm hemelvaart-weekend.
groet, Arnold


NB de pomp van jou type (0213) levert wat minder druk dan zijn soortgenoot. 2,1 bar is misschien niet genoeg voor je geisertje....maar ja, daar hebben we de specs niet van, dus dat blijft gissen.
SH3901-0213 Shurflo Aqua King 3.0 12V 11.4 l/min. 2.1 Bar € 94,50
SH3901-0214 Shurflo Aqua King 3.0 12V 11.4 l/min. 3.15 Bar € 94,50
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Waterpomp perikelen

Berichtdoor Hooveld960 » 31 Mei 2019, 21:11

Afgelopen dagen wel naar de boot geweest, maar niet toegekomen om wat stappen uit te voeren zoals hiervoor in dit topic geadviseerd.
Reden: elektra probleem eerst opgelost. (zie ander topic). Kostte me toch een paar uur. Wat plekjes op dek geplamuurd en gegrond (valt overigens niet mee, ik kan dat toch niet zo mooi, echt strak is het nog steeds niet pffff). En ook een nieuwe Votronic watermeter ingebouwd met bijbehorend display (moest aardig wat kabel trekken naar waar ik het display wilde hebben dus daar gingen ook wat uurtjes inzitten). En natuurlijk ook wel even genoten van de zon en een biertje op het achterdek. Niet eens gevaren......

Dus ik kom hier (hopelijk volgende week) op terug.
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 793
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: Waterpomp perikelen

Berichtdoor stentor950 » 30 Jul 2019, 11:10

Jan,
Ik heb geen idee of je probleem nu echt is opgelost. Ik ben een tijd van het forum afgeweest, Dus vandaar mijn late reactie.
Zelf heb ik exact hetzelfde probleem gehad. Zowel met de nieuwe geiser als wel met de Shurflo waterpomp. Door ondervinding kan ik je waarschijnlijk hiermee op weg helpen. Stuur mij even een PB, want als ik alle verhalen lees, wordt je in de meeste gevallen alleen maar verder de put ingepraat.
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950
 
Berichten: 637
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 23:31
Woonplaats: Hoofddorp
ligplaats: Aalsmeer
info:

Vorige

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten