Noordvaarder schreef:waarom geef je dan niet effe een seintje aan de e.o.a. vereniging in je dorp waar je woont.
Die zien me aankomen om even voor het sjouwen van een paar accu's een slordige 300km te rijden . . .
Noordvaarder schreef:waarom geef je dan niet effe een seintje aan de e.o.a. vereniging in je dorp waar je woont.
quichot schreef:Is er dan geen gewichtheffersclub in de buurt?
aquanaut schreef:Je schrijft een aantal keer dat je niet zwaar belast, maar anderzijds lees ik "broodbakmachine", "wasmachine/droger" vind je het erg dat ik dat niet vind rijmen?
De aanbevolen accucapaciteit voor de Multi 12/3000/120-16 ligt tussen het absolute minimum van 400Ah en 1200Ah (dit maximale in verband met de 120A lader)
Als ik hoor dat de, erg kleine, verkeerd gekozen, in de machinekamer opgestelde batterij 7 jaar dienst heeft gedaan zeg ik petje af!
Aquanaut
aadbloem schreef:....Die hoef ik toch niet in te ruilen voor een kleinere Multi?
rfcdejong schreef:Zet gewoon een paar prijs/kwaliteit bewuste nieuwe AGM accu's erin van totaal 500Ah en je kan weer 5 tot 7 jaar vooruit?
Klaver vier schreef:Het wordt in de machine veel warmer dan je denkt,maar hoeveel uur per jaar is dat,de meeste vaarders halen de 200 uur niet
Ik heb in de machine kamer gesloten loodzuur accu’s van bosch volgens mij TL5 en die gaan best lang mee.
Als ik een dag gevaren heb is het in de motorruimte echt wel heet,ik denk wel 60 graden.
Als een 6 cylinder warm is blijft hij ook lang warm
Gr René ( klaver vier)
aadbloem schreef:Te klein volgens jouw berekening, die ik totaal niet snap. Waarom moet er minimaal 400Ah aan de Multi voor de Multi zelf, zoals je schrijft?? Die Multi gebruikt onbelast toch geen 400Ah?? Als ik zorg dat die nieuwe (relatief kleine) set niet extreem belast wordt kan de Multi, ondanks dat deze over-sized is de boel toch wel trekken? Die hoef ik toch niet in te ruilen voor een kleinere Multi?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten