Yep schreef:En haal die 16A. zekering maar weg richting de 12v automaten.
Idem die 200A in de + naar je accu, die is nl al gezekerd en zekeringen in serie hebben niet zoveel zin en de zekering in de (als het goed is) reeds beveiligde uitgang van de MP
Al met al vind ik het allemaal nogal onoverzichtelijk worden met al die zekeringen en schakelaars waarvan ik het nut niet in zie.
Zoals ik al eerder schreef: Keep it simple
Ik kan niet in je geldbuidel kijken en je hebt aangegeven dat je een beperkt budget hebt, maar persoonlijk vind ik dat je op verkeerde zaken bezuinigt en geld uit geeft aan zaken die in mijn optiek geen/nauwelijks toegevoegde waarde hebben.
Wacht bv even met die ST tot je budget verzameld hebt voor een 3.5 KVA versie, zeker als je vooral op zoet ligt, zal die corrosie niet zo'n vaart lopen. Een 2KVA versie ga je spijt van krijgen.
Desnoods zet je er voorlopig zo'n galvanische insolator tussen.
PS:
Zit er geen elektrische boiler in je schip? Die zie ik nl nergens terug komen . . .
Zo ja, dan moet je die ook meenemen in het hele verhaal . . .