Nergens meer stroom

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor Klaver vier » 07 Feb 2019, 20:35

Pascall en amersfow ik begrijp jullie argument,maar zo als jullie misschien weten ben ik onderhoudsmonteur cv.
En als je bij een cv ketel de pomp een poosje uitlaat zit hij vast,dus ik dacht waarom die ijskast niet aanlaten blijft alles een beetje draaien en gaat niet vastzitten er zit tenslotte ook een pomp in,maar niemand gaat er neem ik aan vanuit dat de walstroom een tijd uitvalt ik tenminste niet,maar het schijnt vaker voor te komen na onweer,dus nu de ijskast maar uitgelaten
Alles draait weer dus het is met een sisser afgelopen,ik was bang dat er het 1 en ander stuk was.
En wat ik mooi vind en trots op ben dat ik dankzij een beetje hulp en mijn eigenwijsheid het toch weer voor elkaar heb zonder er een monteur bij te halen,dat had altijd nog gekunt als ik er niet uitkwam.
Ik heb wel maar een nieuwe multimeter meter gekocht,hoewel ik bijna altijd werk met een hele goeie duspel.
Kan ik ook temperatuur mee meten is voor mijn werk ook wel eens makkelijk
Ff of topic vorige week woensdag de auto terug gekregen van schade bedijf nadat de hele achterkant in elkaar gereden was
Vandaag zelf achteruit gereden en de auto weer plat aan de achterkant.pech pech
Gr René ( klaver vier)”
Laatst gewijzigd door Klaver vier op 07 Feb 2019, 23:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
Klaver vier
 

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor pascall » 07 Feb 2019, 20:53

Jeeeee man, en Renee, zelf niets, buiten imago schade?
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor jkos » 07 Feb 2019, 21:16

Soms heb je wel eens een periode dat je beter niets kunt doen,
Dan gaat alles, maar dan ook alles wat je aanraakt of naar kijkt kapot.
Gaat vanzelf weer over.
jkos
 
Berichten: 554
Geregistreerd: 02 Jan 2016, 19:07
Woonplaats: Kapelle
ligplaats: Wolphaartsdijk
info: 2x240 pk Yanmar 4LHA-STP
Hydraulische Koppeling

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor Klaver vier » 07 Feb 2019, 22:57

Ik ga er altijd vanuit dat het wel weer goed komt,ik ga alleen wel meer verzekeringspremie betalen,zelf laten repareren was mij te duur +-€2500.
Val met de verzekering 5 trede bonis malis terug,maar het is niet anders,had ik maar beter moeten kijken.
Die auto,s is tegenwoordig allemaal plastic troep, vroeger had je tenminste nog een bumper nou is het een brok plastic
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor stefan » 08 Feb 2019, 09:06

Klaver vier schreef:Laatste update,ik ben bij de boot geweest en eerst het 1 en ander gemeten na anderhalve dag een externe lader er op
De Accu,s op het rijtje af : accu 1-11,5 volt. Accu2 -11,2volt. Accu3-10,5volt accu4 12,4 volt
Accu 1 en2 samen 23,4 volt. Accu3en4 samen23,5 volt
Gr René ( klaver vier)


Maar toch nog even over die waardes.... die heb je gemeten nadat ze 1,5 dag aan de lader hebben gehangen als ik het goed lees.
Dat betekent dat ze van heel diepe ontlading zijn gekomen. 10,5, 11,2 is nl nog steeds leeg.
Enig idee hoe lang ze leeg gestaan hebben? Ook al in de vorstperiode?
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor quichot » 08 Feb 2019, 09:41

pascall schreef:Mooi dat het opgelost is, ik snap alleen niet wat je met een ingeschakelde koelkast op een boot moet doen die afgedekt in de winterslaap verkeerd????

Valt qua stroomverbruik wel mee. Als er niet wordt verwarmd aan boord blijft de temperatuur binnen de kast onder de inschakelwaarde. Dus alleen het lampje brandt als je de deur opendoet. Geldt uiteraard niet voor kastjes met een vriesvakje.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor Klaver vier » 08 Feb 2019, 09:58

Stefan ik weet niet hoelang de stroom er af is geweest,ik was een week of drie niet in de boot geweest.
Nou is de externe lader maar 15 amp,dus als je daar meerdere accu,s mee op moet laden gaat dat niet zo vlug.
De vaste lader op de boot gaat tot 50 amp en die werkt nu en staat aan,ik ga er vanuit dat de accu,s gewoon weer volkomen.
De batterijmonitor gaf aan 43,6% ik neem aan maar dat weet ik niet zeker dat dat het percentage is wat in de accu,s zit
Ik blijf het ff in de gaten houden,maar ik denk dat alles weer goed gaat.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor aquanaut » 08 Feb 2019, 11:18

René,
Als je accu zo "plat" is geweest dat de monitor zelfs niets meer aangaf kun je de aangegeven ladingsgraad negeren, die is onbetrouwbaar.
Pas als je batterijen weer een keer volledig opgeladen zijn en de monitor gesynchroniseerd heeft kun je weer uitgaan van de getoonde ladingsgraad.

Aquanaut
(heeft nog een tip, het regent nu toch meestal 's avonds,.....: maak een schema)
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor Klaver vier » 08 Feb 2019, 12:57

Aquanaut bedankt voor de informatie
Een schema gaat mij niet lukken omdat er kabels en leidingen achter schotten verdwijnen,maar ik heb nu behoorlijk in mijn hoofd hoe het werkt en in welke volgorde.
Ik kan zelfs niet zien hoe de volgorde is van de accu kabels omdat daar ook weer hoofdschakelaars tussen zitten,die ik eigenlijk nooit gebruik ( hier ga ik weer volop commentaar op krijgen,maar dat geeft niet)
Als het grote zeil weer van de boot is ga ik is wat beter kijken,nou is het allemaal lastig en donker onder dat zeil.
Wel hou ik het voorlopig in de gaten.
Ik hoop over een kleine 2 maanden de ramen en de cabrio tent er weer op te hebben.
Het is wel allemaal heel proffesioneel aangesloten.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor pascall » 08 Feb 2019, 13:22

Als je het begin en het eind van een kabel heb kun je een schema maken, meer heb je niet nodig.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten