Nergens meer stroom

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor Klaver vier » 08 Feb 2019, 14:55

Pascall knap als je dat kan als je niet weet waar die kabel naartoe gaat.
Ik kan het in elk geval niet.
Ik zou zeggen kom van de zomer eens langs,ik heb er graag iemand bij die het precies weet.
Onze vorige boot was veel eenvoudiger en toen kwam de bootelektriciën uit Loosdrecht er al niet uit.
Ik ben in iedergeval zo ver dat ik nu weet wat alles precies doet,en dat is vaak voldoende om het probleem te zoeken.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor Noordvaarder » 08 Feb 2019, 15:57

Klaver vier schreef:Het is wel allemaal heel proffesioneel aangesloten.
Gr René ( klaver vier)

Het is zelfs zo professioneel aangesloten,dat zelfs degene die zelf die professie had,schijnbaar zelf niet meer wist hou hij het had aangesloten, want anders had hij wel een schema gemaakt. :lol: :lol: :lol: :lol:

Maar jij hebt toch een duspol?
Dan verleng je toch de ene draad van de duspol,en zorg je er even voor,dat je desnoods met zijn 2-en bent,en onderzoek je toch welke aansluitingen bij elkaar horen?
Als er een piepje op de duspol afgaat,of het lampje gaat branden,dan heb je allebeiden dezelfde draad te pakken,en die geef je dan een nummer of een letter.
Zit er een schakelaar tussen,dan kan je te maken hebben met een aftakking,en die geef je een combiteken.Dus een cijfer met een letter,of andersom.
Een constante piep met alle schakelaars op uit,noteer je als hoofddraad.
Zo kun je m.i. wel een schema opbouwen.
En beetje creatief zijn toch?

Een goede duspol is een Fluke,maar de anderen werken net zo goed. :lol: :lol:
Ik heb een Benning Digital.
Noordvaarder
 

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor Klaver vier » 08 Feb 2019, 16:18

Het zou allemaal best te doen zijn,maar ik begin er niet aan,als het kapot is ga ik wel zoeken en als ik het niet vind laat ik het opzoeken.
Jij weet helemaal niet of degene die het aangesloten heeft een schema heeft gemaakt,ik weet het ook niet
Aannamens die nergens op slaan.
De vorige eigenaar heeft het er allemaal op laten maken,de omvormer lader komt uit een brandweerwagen is mij vertelt
Wat die duspel betreft die heb ik ook en sinds gister ook de digitale multie meter. ( Benning) ik had eerst een ander merk maar die heb ik heel gauw weer terug gebracht was helemaal niets
Maar op die duspel kreeg ik met meten een keer een soort bliksemschicht en alle lampjes gingen aan,ik weet alleen niet wat hij dan aangeeft.
Ik vind vaak een duspel het handigst,heeft ook langere meetpennen als de multiemeter
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor Klaver vier » 09 Feb 2019, 17:22

Nog een vraag voor de elektro technische mensen,regelt een argofet alleen het uigaande vermogen of ook het inkomende laadvermogen
Dit vraag ik omdat het mij opviel dat er van de vier accu,s op rij er twee warm worden,dan denk ik er worden er twee van de vier geladen,of kan dit niet en regelt de argofet alleen uitgaand,dit dacht ik namelijk.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor henkvd » 09 Feb 2019, 18:51

De Argo fet regelt niets, zorgt alleen voor scheiding van de accu banken.
De accu spanning van de banken bepaalt de laadstroom, die met de laagste spanning zal de grootste laadstroom hebben.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor stefan » 09 Feb 2019, 18:52

Argofet verdeelt de laadstroom van de lader over meerdere accu’s, en houdt ze bij ontladen gescheiden, meer niet.
Als er 4 accu’s gekoppeld zijn en er worden er 2 warm lijkt er iets niet te kloppen, of zijn de 2 niet warme al geladen door iets anders?
Je net gekochte multimeter erop zetten per accu’s en je weet al iets meer denk ik...
stefan
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Nergens meer stroom

Berichtdoor Klaver vier » 09 Feb 2019, 19:13

Bedankt mannen dan is het mij nu duidelijk wat de startaccu,s zijn want die hadden nog voldoende startstoom,de twee die warm worden zijn dus de verbruikers,langzaam maar zeker wordt het mij helemaal duidelijk.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Vorige

Terug naar Scheepselektra

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten