Pagina 2 van 4

Re: Diesel aggregaat

BerichtGeplaatst: 21 Nov 2018, 18:16
door bas
Tuurlijk, in dergelijke gevallen kan het wel degelijk handig zijn.

Re: Diesel aggregaat

BerichtGeplaatst: 21 Nov 2018, 19:51
door pascall
Arthur schreef:Nu ga ik op een paar teentjes trappen ;) , jullie gaan niet verder als het een of andere prut slootje met haventjes bij de vleet en hutje mutje op een hoopje, dan hoef je ook geen aggregaat, ga je echt verder zoals Pascal en je ligt dagenlang ergens op een mooi plekje voor anker is het wel handig.


Even op reageren, WIJ HEBBEN GEEN AGGREGAAT :D :D :D

Eigenlijk zou ik het anders stellen, als je veel op prut slootjes met haventjes bij de vleet, en hutje mutje op een hoopje vaart/ligt, zoals Arthur het zo mooi verwoord, zou ik net wel denken aan een aggregaat.
Immers, je veel stil, dus laden de accu's onvoldoende bij.
Zoals wij veelal varen, flinke dag trippen, zijn de accu's altijd vol.
Als je dan ook nog voor voldoende opslagcapaciteit beschikt, dan kan je een paar dagen liggen zonder bijvullen, uit wat voor bron dan ook.
Voor de korte vaardagen beschikken we over twee 100 amp/h dynamo's die de accu's op een korte tijd opladen, dus ook dan kunnen we weer lang stilliggen.

Mvg,

Pascal.

Re: Diesel aggregaat

BerichtGeplaatst: 21 Nov 2018, 20:32
door Arthur
Even een offtopic vraag Pascal, heb jij een reserve startmotor bij je, het gebeurt meestal waar je het niet gebruiken kan, je laadstroom jongens heb je wel in orde lees ik.
Maar op een prutsloot met havens hoef je geen aggregaat, is overal walstroom denk ik.
Sorry dat ik prutsloot schrijf, ik ben meer van het open water, als ik het meertje uitvaar ligt de horizon helemaal open voor me.

Re: Diesel aggregaat

BerichtGeplaatst: 21 Nov 2018, 20:39
door Roelof
Het verband tussen een reserve startmotor en havens met walstroom in een prutsloot ontgaat mij een beetje of ik mis iets :roll:

Groet,
Roelof

Re: Diesel aggregaat

BerichtGeplaatst: 21 Nov 2018, 20:44
door Arthur
Roelof schreef:Het verband tussen een reserve startmotor en havens met walstroom in een prutsloot ontgaat mij een beetje of ik mis iets :roll:

Groet,
Roelof

Daarom schrijf ik offtopic, maar je hebt gelijk we dwalen af,wat we wel vaker doen ;)

Re: Diesel aggregaat

BerichtGeplaatst: 21 Nov 2018, 21:00
door pascall
Roelof schreef:Het verband tussen een reserve startmotor en havens met walstroom in een prutsloot ontgaat mij een beetje of ik mis iets :roll:

Groet,
Roelof


Nee hoor, geen reserve starmotor, waar houd het dan op? :D

Mvg,

Pascal.

Re: Diesel aggregaat

BerichtGeplaatst: 21 Nov 2018, 21:21
door pascall
Je weet wat ze zeggen in de beroepsvaart, toch?

Twee motoren is twee keer ellende :lol: :lol: :lol:

Re: Diesel aggregaat

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2018, 11:15
door quichot
Ik zou een reserveschip meenemen.

Re: Diesel aggregaat

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2018, 11:36
door Wolf1
R.C.Grootveld schreef: Waarom een aggregaat als je bijna overal walstroom hebt?
Met de huidige omvormers zie ik geen toegevoegde waarde van een aggregaat.

Omdat ik met deze oplossingen geen groot verbruikers kan gebruiken !
R.C.Grootveld schreef:Zie het al helemaal voor me: Prachtige plek, heerlijk rustig voor anker, fluitende vogels, etc. kortom: genieten in optima forma .... alleen jammer dat dat stomme aggregaat moet lopen .... :(

Op deze plek lig ik dan minstens 24 uur te genieten, voor mij is ook de vrijheid van volkomen onafhankelijk op zo'n plek te kunnen liggen en om dit te kunnen blijven doen zonder knorrende maag.
In deze situatie is toch geweldig,een knopje te hebben om mijn verse broodjes af te bakken, terwijl dan tevens te bedenken, hoe mijn accuutjes weer fijn staan te laden, geweldig al die techniek.
Gr. Wolf1

P.s. ik heb een reserve schip aan onderdelen bij me, maar dat doe ik voor jullie !

Re: Diesel aggregaat

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2018, 11:50
door R.C.Grootveld
Wolf1 schreef:Omdat ik met deze oplossingen geen groot verbruikers kan gebruiken !

Ik heb anders toepassingen gezien waar ze 3~ / 20KVA uit omvormers haalden door 3 banken van 5 parallel geschakelde 4KVA omvormers aan elkaar te koppelen en ze 120 te verschuiven.
En eer je 3x20KVA nodig hebt ... :D