Re: Koolborstels Vetus boegschroef
Geplaatst: 03 Nov 2017, 17:18
Prutswerk ontstaat door het verkeerd toepassen van goede materialen.
Bij een Megafuse houder zit de zekering samen met een kabeloog altijd ingeklemd tussen 2 moeren.
De diameter van de bout doet er hier helemaal niet toe, de bout is puur de verbinding om de twee moeren tegen elkaar te kunnen trekken.
De bout hoeft helemaal geen deel uit te maken van de stroomkring.
Elektrotechnisch zorgt een kleinere bout diameter zelfs voor een groter contactoppervlakte.
Terwijl de bout zelf krachtig genoeg is om de gewenste druk op de contactvlakken te waarborgen.
Het aanhaalmoment van de M8 moer is maar 12-18Nm (probeer dat maar eens uit hoe weinig dat is)
Uiteraard al een deel van de stroom via sluitring en moer (bovenop) door de bout naar de ondermoer lopen.
Een Megafuse is voor stromen tot 500A toepasbaar, zonder problemen, mits hij gebruikt wordt zoals hij bedoeld is.
http://m.littelfuse.com/~/media/automotive/datasheets/fuses/passenger-car-and-commercial-vehicle/bolt-down-fuses/littelfuse_mega_datasheet.pdf
Bij jouw massaverbinding zet je wel de bout in als deel van je stroomkring, de bout is hier een deel van de min geleider.
Aquanaut
Bij een Megafuse houder zit de zekering samen met een kabeloog altijd ingeklemd tussen 2 moeren.
De diameter van de bout doet er hier helemaal niet toe, de bout is puur de verbinding om de twee moeren tegen elkaar te kunnen trekken.
De bout hoeft helemaal geen deel uit te maken van de stroomkring.
Elektrotechnisch zorgt een kleinere bout diameter zelfs voor een groter contactoppervlakte.
Terwijl de bout zelf krachtig genoeg is om de gewenste druk op de contactvlakken te waarborgen.
Het aanhaalmoment van de M8 moer is maar 12-18Nm (probeer dat maar eens uit hoe weinig dat is)
Uiteraard al een deel van de stroom via sluitring en moer (bovenop) door de bout naar de ondermoer lopen.
Een Megafuse is voor stromen tot 500A toepasbaar, zonder problemen, mits hij gebruikt wordt zoals hij bedoeld is.
http://m.littelfuse.com/~/media/automotive/datasheets/fuses/passenger-car-and-commercial-vehicle/bolt-down-fuses/littelfuse_mega_datasheet.pdf
Bij jouw massaverbinding zet je wel de bout in als deel van je stroomkring, de bout is hier een deel van de min geleider.
Aquanaut