Ik wil het juist wel horen Wolf1.
Want het is natuurlijk prutswerk.
Er zijn een paar dingen die dan door mijn gedachten gaan:
- Wat denkt de maker van deze constructie als hij dit maakt?
- Hoe blijf je dit prutswerk voor?
Het schip is CE gekeurd en er zijn opmerkingen geweest over de zware bekabeling.
Dus er is dus naar gekeken. Maar niet gedemonteerd bij twijfel over iets denk ik.
Er zijn wel kappen over de polen geplaatst op last van de keurmeester, die er altijd naast schuiven.
Ik zit niet in scheeps bekabeling en heb ook niet gezien of liever vastgesteld dat deze uitvoering te licht was.
Ik kom er uiteindelijk wel achter omdat dingen niet naar mijn zin gaan en ik erin duik.
Moraal van het verhaal. Vertrouwen is goed, zelf controleren is beter.
We kunnen er niet altijd vanuit gaan dat "vakmensen" ook vakwerk afleveren.
Het moet vaak vlug en goedkoop. Maar bij zaken die met veiligheid te maken hebben moet je deze uitgangspunten niet hanteren.
Ik vraag nooit of ze iets vlug willen doen. Wel of ze het goed willen doen.
De kosten van beter materiaal zijn ook niet schokkend t.o.v. goedkoop spul.
Uiteindelijk kost prutswerk meer, maar dat betaald de klant in een later stadium.
De installateur heeft zijn winst al in zijn zak. De mentaliteit en liefde voor je werk bepaald of je zo je geld wil verdienen.