Wim Niessen schreef:Ik heb aanvankelijk Drinkwaard aan boord gehad voor eveneens een Craftsman motor. Zij hebben de instrumentenpanelen gzien en zagen er geen enkel probleem in de motor hierop aan te sluiten.
En verder: ik ben maar een leek maar voor iemand met kennis van electrotechniek/electronica moet het naar mijn idee relatief eenvoudig zijn om dit te doen.
Wim,
Was Drinkwaard voor de levering van een Craftsman motor dan duurder dan ADT?
Iedereen die je bij de boot haalt kan van alles roepen over gemakkelijk over te bouwen zaken, maar ik ben er iets voorzichtiger mee.
Met jouw recente (merk) meetinstrumenten van VDO kan het eigenlijk niet heel erg moeilijk zijn om over te zetten.
Op de oude motor zitten de gevers en die passen (al dan niet met een verloopje) op op de nieuwe motor en anders is er bij VDO wel een ander zendertje te krijgen.
Toch blijft (en blijkt) het een risico om een standaard configuratie af te wijzen en vast te houden aan bestaand spul.
-Eenvoudig- is toch iets te simpel uitgedrukt, er moet immers wel iemand voor gaan zitten om het schema te ontwikkelen.
Ik doe dat gewoon in het werk en zonder schema vooraf.
Een schema achteraf kan ik wel maken maar kost je extra geld en heb je niet nodig omdat het is aangesloten volgens de aparte schema's van de instrumenten die bijgeleverd worden.
Echte vakmensen zijn schaars en niemand wil voor een ambacht leren omdat het ambacht i.c.m. theoretische kennis zwaar ondergewaardeerd is.
Dan loopt je als consument de kans dat je te maken krijgt met bureaucratie en mensen die het niet meer alleen aan kunnen.
Dat wordt nog veel erger en het BNP van NL loopt alleen maar terug.